10 Facebook hirdetés változás amiről tudnod kell

A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül, íme egy összefoglaló a közelmúlt aktuális újdonságairól:

1. Promote website: egyszerűsített link hirdetés
A boost post (bejegyzés kiemelés, promote post, stb.) mintájára a Facebook kísérletezik egy egyszerűsített link kiemeléssel is. Az előnyeiről és a hátrányairól itt írtam korábban.

A létrehozás hasonlít a boost post és a promote page hirdetés létrehozására, de itt tudunk képet és linket megadni egyedileg.
A promote webpage hirdetés létrehozás hasonlít a boost post és a promote page hirdetés létrehozására, de itt tudunk képet és linket megadni egyedileg.

2. A jelentéseknél végre megjelent az összesítő
Amelyik nézetet kiválasztottuk, a felső sorban látjuk az összesített adatokat.

Összesítő a jelentéseknél
Összesítő a jelentéseknél

3. A jelentések között új sablonokat érhetünk el, például a videó akciókat
Persze ezek mellett továbbra is érdemes használni a saját mentett jelentéseket is

Új sablonok a Jelentés készítőben
Új sablonok a Jelentés készítőben

4. A  licitet és árakat beállító blokkban nem kell nekünk megadni a költségkeretet a jelentés létrehozóban. A Facebook felajánl néhány alap gombot, ami egyszerűsítheti a dolgunkat.

Egyszerüsített licit beállítás a hirdetés létrehozásnál
Egyszerüsített licit beállítás a hirdetés létrehozásnál

5. A webes jelentés létrehozóban megjelent a Feature phone link, ami megmutatja, hogy néz ki a hirdetésed a butatelefonok képernyőjén. Mivel több, mint 300 ezer magyar felhasználó használja a Facebookot butatelefonon, érdemes odafigyelned erre is.
A dolog pikantériája, hogy butatelefont kizárni csak Power Editorban tudsz az elhelyezések közül.

Hirdetés megjelenés különbség okostelefon és butatelefon között
Hirdetés megjelenés különbség okostelefon és butatelefon között

6. Egyszerűsödött az elhelyezés választás a Power Editorban.
Eddig rádiógombokkal kellett variálni az elhelyezések kiválasztásánál, aminek köszönhetően például a butatelefonok kizárására két hirdetést kellett létrehozni.
Most az egészet leegyszerűsítették, és néhány pipa segítségével pontosan azt választunk, amit akarunk.

Elhelyezés választás a Power Editorban
Elhelyezés választás a Power Editorban

7. Jobb hirdetés előnézetet kaptunk a Power Editorban és a webes hirdetéskezelőben egyaránt.

Jobb hirdetés előnézetet kapunk minden felületen
Jobb hirdetés előnézetet kapunk minden felületen

8. Fejlettebb hirdetés összefoglaló a webes kezelőben.
A keretekkel felosztott megoldás nagyon jól áttekinthető, de sajnos egy fontos elem elveszett az új elrendezésben: a javasolt licit tartományt most már csak kattintás után láthatjuk.

A hirdetés könnyebben áttekinthető, de a licit javaslat sajnos hiányzik
A hirdetés könnyebben áttekinthető, de a licit javaslat sajnos hiányzik

9. Hasonló célközönséget már a webes kezelőből is tudunk létrehozni, nem kell hozzá Power Editor.

Hasonló közönség létrehozás a célközönségek között
Hasonló közönség létrehozás a célközönségek között

10. A promote postnál (boost post) már tudunk célközönséget összeállítani és menteni.
Az elmentett célközönségeket azonban érdekes módon csak a poromote postoknál és a Power Editorban tudjuk használni, a webes hirdetés kezelőben, a célközönségek között nem jelenik meg.

A Boost postnál létre tudunk hozni és el tudunk menteni célcsoportokat
A promote postnál létre tudunk hozni és el tudunk menteni célcsoportokat

Sok apró változás de némelyik nagyon megkönnyíti az életünket, némelyik pedig segít növelni az eredményeket.

Neked melyik igazán hasznos?
Vagy van olyan, ami esetleg kimaradt? Írd meg a hozzászólások között!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük