A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül, íme egy összefoglaló a közelmúlt aktuális újdonságairól:
1. Promote website: egyszerűsített link hirdetés
A boost post (bejegyzés kiemelés, promote post, stb.) mintájára a Facebook kísérletezik egy egyszerűsített link kiemeléssel is. Az előnyeiről és a hátrányairól itt írtam korábban.
![A promote webpage hirdetés létrehozás hasonlít a boost post és a promote page hirdetés létrehozására, de itt tudunk képet és linket megadni egyedileg. A létrehozás hasonlít a boost post és a promote page hirdetés létrehozására, de itt tudunk képet és linket megadni egyedileg.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/06/promote-website-reszeletek-kicsi.png)
2. A jelentéseknél végre megjelent az összesítő
Amelyik nézetet kiválasztottuk, a felső sorban látjuk az összesített adatokat.
![Összesítő a jelentéseknél Összesítő a jelentéseknél](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/06/jelentes-fb-ad.png)
3. A jelentések között új sablonokat érhetünk el, például a videó akciókat
Persze ezek mellett továbbra is érdemes használni a saját mentett jelentéseket is
![Új sablonok a Jelentés készítőben Új sablonok a Jelentés készítőben](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/06/uj-jelentes-sablonok-facebook.png)
4. A licitet és árakat beállító blokkban nem kell nekünk megadni a költségkeretet a jelentés létrehozóban. A Facebook felajánl néhány alap gombot, ami egyszerűsítheti a dolgunkat.
![Egyszerüsített licit beállítás a hirdetés létrehozásnál Egyszerüsített licit beállítás a hirdetés létrehozásnál](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/06/licit-ar-beallitas-facebook-hirdetes.png)
5. A webes jelentés létrehozóban megjelent a Feature phone link, ami megmutatja, hogy néz ki a hirdetésed a butatelefonok képernyőjén. Mivel több, mint 300 ezer magyar felhasználó használja a Facebookot butatelefonon, érdemes odafigyelned erre is.
A dolog pikantériája, hogy butatelefont kizárni csak Power Editorban tudsz az elhelyezések közül.
![Hirdetés megjelenés különbség okostelefon és butatelefon között Hirdetés megjelenés különbség okostelefon és butatelefon között](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/06/mobil-hirdetes-elonezet-facebook.png)
6. Egyszerűsödött az elhelyezés választás a Power Editorban.
Eddig rádiógombokkal kellett variálni az elhelyezések kiválasztásánál, aminek köszönhetően például a butatelefonok kizárására két hirdetést kellett létrehozni.
Most az egészet leegyszerűsítették, és néhány pipa segítségével pontosan azt választunk, amit akarunk.
![Elhelyezés választás a Power Editorban Elhelyezés választás a Power Editorban](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/06/power-editor-elhelyezes-valasztas.png)
7. Jobb hirdetés előnézetet kaptunk a Power Editorban és a webes hirdetéskezelőben egyaránt.
![Jobb hirdetés előnézetet kapunk minden felületen Jobb hirdetés előnézetet kapunk minden felületen](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/06/facebook-hirdetes-elonezet.png)
8. Fejlettebb hirdetés összefoglaló a webes kezelőben.
A keretekkel felosztott megoldás nagyon jól áttekinthető, de sajnos egy fontos elem elveszett az új elrendezésben: a javasolt licit tartományt most már csak kattintás után láthatjuk.
![A hirdetés könnyebben áttekinthető, de a licit javaslat sajnos hiányzik A hirdetés könnyebben áttekinthető, de a licit javaslat sajnos hiányzik](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/06/facebook-hirdetes-attekinto.png)
9. Hasonló célközönséget már a webes kezelőből is tudunk létrehozni, nem kell hozzá Power Editor.
![Hasonló közönség létrehozás a célközönségek között Hasonló közönség létrehozás a célközönségek között](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/06/hasonlo-kozonseg-letrehozas.png)
10. A promote postnál (boost post) már tudunk célközönséget összeállítani és menteni.
Az elmentett célközönségeket azonban érdekes módon csak a poromote postoknál és a Power Editorban tudjuk használni, a webes hirdetés kezelőben, a célközönségek között nem jelenik meg.
![A promote postnál létre tudunk hozni és el tudunk menteni célcsoportokat A Boost postnál létre tudunk hozni és el tudunk menteni célcsoportokat](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/06/boost-post-mentett-celcsoport.png)
Sok apró változás de némelyik nagyon megkönnyíti az életünket, némelyik pedig segít növelni az eredményeket.
Neked melyik igazán hasznos?
Vagy van olyan, ami esetleg kimaradt? Írd meg a hozzászólások között!