Promote website: új, egyszerűsített Facebook hirdetés

Úgy tűnik a Facebooknak bejött a bejegyzés kiemelés (boost post/promote post) és az oldal reklámozás (Promote page) hirdetés, mert egy újabbal kísérletezik.
Tegnap este ugyanis megjelent nálam egy rövid időre a tevékenységnaplóban a Promote website (gondolom reklámozd a weboldalad lesz a fordítása).

A tevékenység naplóban ugrott fel az új hirdetési megoldás figyelmeztető ablaka.
A tevékenység naplóban ugrott fel az új hirdetési megoldás figyelmeztető ablaka.

A neve az, amit ígér: a weboldaladat tudod egyszerűen, pár gombnyomással reklámozni egy egyszerűsített hirdetés létrehozási megoldással.Vagyis ha a célod nem csak a Facebookon belüli elérés vagy éppen aktivitás növelés, akkor kapsz egy egyszerű megoldást, amivel kifele tudod terelni az embereket.
Mivel az esetek nagy részében nem szabad, hogy csak a Facebookon belüli ketyegés legyen a cél, jó, hogy ezt a hirdetés formátumot is bevezeti a Facebook.

Az alsó blokkban lehet elindítani a promote website hirdetéseket.
Az alsó blokkban lehet elindítani a promote website hirdetéseket.

A dolog egyébként tényleg egyszerű.

A létrehozás hasonlít a boost post és a promote page hirdetés létrehozására, de itt tudunk képet és linket megadni egyedileg.
A létrehozás hasonlít a boost post és a promote page hirdetés létrehozására, de itt tudunk képet és linket megadni egyedileg.

A gombra kattintva A Facebook a borító fotódból (vagy a profil képből) és az oldal leírásából létrehoz egy hirdetést, aminél minimálisan tudsz célzásokat beállítani.
Persze két fontos dolog van:

1. ne a borító fotódat és a leírásodat használ!
Hiszen azok célja általában nem az, hogy egy weboldalra vigyék az embereket, nem is néznek ki elég jól ehhez általában.
A promote page hirdetéssel ellentétben, itt lehet fotót feltölteni, használd ki ezt a lehetőséget!
Írj egy rövid, de pontos szöveget, mondd el az embereknek, miért jó, ha a weboldaladra mennek. Miért előnyös nekik, mit fognak nyerni vele, stb.
A képet is ennek megfelelően válaszd ki, de figyelj a 20%-os szabályra is!

2. állíts be célzást!
A célzásnál használj releváns Facebook oldalakat ha tudsz, vagy kategóriákat. De ha nálad ez meghatározható, akkor állítsd be a lokációt, az életkort vagy akár a nemet!

Amit még meg tudsz adni itt is, az a hirdetési keret és a vége dátum.

Emlékeztető: ez a hirdetési megoldás nem egy új hirdetés típus.
A bejegyzés kiemeléshez és az oldal reklámozáshoz hasonlóan itt is olyan hirdetéseket lehet létrehozni, mint a sima szerkesztőben vagy a Power Editorban (fejlett szerkesztő). Csak sokkal egyszerűbben.
Az egyszerűségnek persze ára van.
Nem lehet konerziókövetést beállítani, korlátozottak a célzási lehetőségek, és nem tudunk elhelyezést (eszközt) választani például.
De sokaknak hasznos lesz ez a megoldás, hiszen gyorsan tudnak weboldalra mutató linket hirdetni.

A hirdetést sajnos nem tudtam élesben kipróbálni, mert pár perc után eltűnt a létrehozási lehetőség, de érdekesnek ígérkezik. Ami érdekes, ahogy eltűnt a Promote website gomb, eltűnt az adminból a Locations is. :-/

Ti is találkoztatok ezzel az eszközzel?
Esetleg próbáltátok is?
Ha igen, írjátok le a tapasztalataitokat, ha nem, nyomjatok egy lájkot! 😉

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük