20 százalék szöveg a Facebook hirdetések képein

20%: mikor gond a képeken a sok szöveg a hirdetéseknél?

20 százalék szöveg a Facebook hirdetések képein
Mit is mond pontosan a szabály?

Néhány hete a Facebook megváltoztatta a hírfolyamokban megjelenő hirdetésekben használt képekre vonatkozó szabályait, ami sok félreértést szült.
Rosszul magyarázó cikkek és infografikák sora jelent meg a különböző blogokon és portálokon, ideje, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba!

A szabály

Az új szabály ez:

Ads and sponsored stories in News Feed may not include images comprised of more than 20% text.

(Facebook Advertising Guidelines, III./D)

Vagyis:

A hirdetések és a szponzorált történetek a hírfolyamban nem tartalmazhatnak olyan képet, amin 20%-nál több a szöveg.

Nézzük itt a kulcsszavakat:

  • hirdetés, szponzorált történet
  • hírfolyam

Vagyis:

  • oldalként továbbra is publikálhatsz olyan képet, ami sok szöveget tartalmaz, de nem hirdetheted
  • a szabály csak a hírfolyamra vonatkozik, a jobb oldalon megjelenő hirdetésekben levő képekre NEM.

Volt még egy kérdéses terület, ez pedig a page like story-hoz hasonló hirdetések, vagyis az olyan esetek, amikor például a Facebook oldalad logója, mint kép jelenik meg a hírfolyamban.
Ezzel kapcsolatban is voltak ilyen-olyan pletykák, ezért írtam a Facebooknak, hogy ezekre is vonatkozik-e a szabály.
A válasz e-mailben megnyugtattak, a képekre vonatkozó szabály csak a bejegyzés alapú hirdetésekre, például a promoted postokra vonatkoznak.

Ráadásul küldtek egy PDF-et, amelyikben részletesen leírják, hogy milyen módszerrel kalkulálják a 20%-ot, és több példát is mutatnak.
Ebből a PDf-ből kiollóztam pár pontot, hogy mindenki tisztább képet tudjon kapni.

Általános tippek a fotókhoz a Facebooktól:

  • A fotókon igazi emberek és igazi dolgok legyenek!
  • A szöveg illetve a szövegek kerete által lefedett terület nem lehet nagyobb, mint 20%
  • A cég logóját, a kampány szlogent, címsorokat használjuk takarékosan!
  • A fotó legyen egyszerű és jól érthető!
  • Maradjon fókuszban a fotó minősége!
  • Hagyd, hogy a fotó egy történetet meséljen el!

Íme néhány olyan példa, amit a Facebook jónak tart.

facebook-hirdetes-20-szazalek
facebook-promote-post-szabalyJó példák a Facebook hirdetéseknél használt képekre Jó példák a Facebook hirdetéseknél használt képekre

Mire figyelj oda a fotóknál amiket hirdetni szeretnél a hírfolyamban?

Ezeket tartsd be:

  • Kerüld a call to action üzeneteket (kattints, hívj fel, stb.), az ár információkat és az elérhetőségi adatokat a fotókon!
  • A szövegek erősítsék fel kreatív módon az érzelmi elemeket és segítsenek megragadni a figyelmet!
  • Válasz olyan szöveget, ami a céged hangján beszél
  • Minden részletet a kép leírásába rakj (adatok, helyszín, promó kód, stb.)
  • Olyan termékfotót használj, ami a való életben, használat közben készült!

Amit kerülj el:

  • A grafika és a stock fotó helyett inkább valódi fotót használj!
  • Ne hagyd, hogy a szöveg túlerőben legyen a képpel szemben; maradjon rövid és kellemes az arány!
  • Ne használj túl kicsi szövegeket, amiket nehéz elolvasni!

Ellenőrző eszköz a szöveg területhez

Az új szabályzattal a Facebook célja, hogy a hírfolyam élményt adjon, és ne süllyedjen egy akciós újság színvonalára.
Ahhoz, hogy mindenki számára egyértelmű legyen, hogy mit szabad és mit nem, készítettek egy ellenőrző eszközt, ami tulajdonképpen egy 5×5-ös háló összesen 25 téglalappal.
Ha szöveg megfelel a szabályoknak akkor maximum 5 db téglalapot tölt ki.
Ha mér legalább hatot, akkor tilos hirdetni a hírfolyamban.

Facebook hirdetés képeken szöveg mennyiség ellenőrzés
Így ellenőrzi a Facebook a szöveg mennyiséget

Alkalmazási módszertan:
A Facebook igyekszik a hirdetők érdekeit nézni. (naná, így több a bevétel)
Ha egy kis része a szövegnek még is átlóg egy másik téglalapba, akkor az nem gond, mehet a hirdetés.
De nem engednek a trükköknek. Ha egy hirdető talál egy kiskaput (és erre rájönnek), akkor le fogják tiltani a képet.
Például ha egy fotó ráközelít egy óriásplakátra, amin ott a sok szöveg, akkor az ugyanúgy a szabály megszegésének számít, mintha utólag kerülne rá a szöveg a kép felületére.

Amilyen hirdetésekre vonatkozik ez a szabály:

  • Bejegyzés alapú hirdetés a hírfolyamban, amikor a bejegyzés egy kép
  • Bejegyzés alapú hirdetés a hírfolyamban, amikor a bejegyzés egy link, a link pedig behúz egy képet a weboldalról

Amilyen hirdetésekre nem vonatkozik a 20%-os szabály:

  • Page Like story típusú hirdetés a hírfolyamban, amikor az oldaladat hirdeted és a kép a logó
  • Suggested Page hirdetés (ajánlott oldal) a hírfolyamban, ahol a kép szintén a logó
  • Jobb oldali hasábban megjelenő alap hirdetés, amihez Te választasz képet

Ezek tehát az elvek, amiket a Facebook alkalmaz, használjátok őket egészséggel!

Frissítés: itt tudjátok letölteni azt az angol nyelvű PDF fájlt, amit a Facebooktól kaptunk.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük