Promote post változások

Promote post változások: Jó ez nekünk?

Promote post változások
Jó ez nekünk?

A Facebook két apró változást vezetett be a promote post hirdetéseknél, magyarul azoknál a bejegyzéseknél, amiket a Facebook oldalunk Timeline-ján tudunk reklámozni:

  1. becsült elérés és a hozzá tartozó licit változás,
  2. megszűnő közönség választási lehetőség.

Az elérés becslés változás azt jelenti, hogy elvileg kevesebb embert ajánl fel a Facebook, és többet kér a kisebb elérésért.
Ezt többen jeleztétek, de olyan óriási különbséget én nem vettem észre a mi oldalainknál. De ettől függetlenül nem is tudom, hogy komoly gond-e, ha van változás.
Ugyanis ez csak becslés, amit igazából soha nem értek el a hirdetéseink.
Ezért ezt inkább pontosításnak nevezném, sok jelentőségét nem látom.

Annál inkább a másodiknak, ráadásul ez egy nagyon megtévesztő változás.
Itt régen két lehetőségünk volt:

  1. a rajongóknak hirdetni, amibe bele tartoztak a bejegyzéshez tartozó szponzorált történet típusú hirdetések is
  2. a rajongók ismerőseinek hirdetni, ami az előző kettő mellé bevette a rajongók ismerőseinek automatikus,bár valamilyen szinten optimalizált megcélzását is.
A közönség beállításnál már nem tudunk választani a költségvetési tartományok pedig módosultak.
A közönség beállításnál már nem tudunk választani a költségvetési tartományok pedig módosultak.

Mostantól csak a második marad vagyis mindenképpen három hirdetést hoz létre a Facebook, ami megtévesztő eredménnyel járhat.
Azért lehet az eredmény megtévesztő, mert az ilyen bejegyzés alapú hirdetések (ha jó az alap bejegyzés!!!) sok aktivitást és esetenként sok rajongót is hozhatnak.

Ez pedig nagyon jól hangzik, és jól mutat a statisztikában is.

Az érme másik oldala

Viszont annak köszönhetően, hogy ez a fajta bejegyzés alapú hirdetés csak korlátozottan van optimalizálva (értsd: nem mi állítjuk be, hanem a Facebook válogat), előfordulhat, hogy sok olyan emberhez fog eljutni a hirdetés, aki igazából nem a célcsoportunk.
Ha sok ilyen emberhez jut el, akkor könnyen kaphatunk sok negatív visszajelzést.

Vagyis nem csak rajongókat szerezhetünk könnyen, hanem rossz pontokat is, ami hosszú távon elérés csökkenést jelenthet.

Az ilyen hirdetéseket éppen ezért csak szigorú kontroll alatt és indokolt időszakban javaslom.
Az indokolt időszak a dinamikus terjeszkedést jelenti, a szigorú kontrollt pedig a negatív visszajelzések arányának sűrű figyelése.

De érdemes inkább megfontolni helyettük azt, hogy a Power Editorban hozunk létre olyan hírfolyamban megjelenő hirdetéseket, amik csak a rajongóknak jelennek meg, illetve olyan hirdetéseket, amik csak azok az ismerősei látnak a rajongóknak, akiket más szempont szerint is becéloztunk (oldal, kategória, érdeklődés, stb.).
Ezt is Bivaly Szerkesztőben lehet beállítani, ha csak a hírfolyamra szeretnénk célozni.

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük