Kari javasolta ezt a témát a Facebook oldalunkon, hiszen a két ünnep között hasznos visszatekinteni arra, hogy mi történt ebben a sűrű évben.
Éppen ezért nézzük címszavakban az AllFacebook cikke alapján, hogy mi volt az a legfontosabb 10 továbbfejlesztés, ami a Facebookot forradalmasította idén!
1. Timeline
Gondolom ezzel nem sokat kell vitatkozni, decemberben lett teljesen publikus, de már szeptemberben is írtunk róla, sőt készítettünk egy videót is a használatáról.
2. Helyi jogosultsági beállítások
A jogosultsági beállításokat és a megosztási beállításokat a Facebook odarakta azok mellé az elemek mellé, amiket szabályoznak. Kétségtelenül hasznos.
A beállításokról és a megosztásokról itt találtok videót.
3. Feliratkozás
A hőn áhított asszinkron kapcsolatfelvételi lehetőség megérkezett a Facebookra, ez a feliratkozás funkció. Később megkaptuk a feliratkozás a webes verzióját is.
4. Immun rendszer
A Facebook üzenetek és megosztások átverése elleni védelmét hivatott megoldani az immun rendszer. Hogy mennyire működik jól, arról elég vegyes a kép, tekintettel arra, hogy még most is találkozunk átverős linkekkel.
5. GraphRank
A bejegyzések megjelenítéséért felelős új algoritmus neve. Ismerősök, oldalak és alkalmazások bejegyzéseinek megjenítése ugyanis egy titkos algoritmuson múlik, aminek a neve a GraphRank.
A GraphRank mellé megérkezett az új OpenGraph is, ami képes a felhasználók helyett automatikusan kommunikálni.
6. Ticker
Talán a legtöbbet kritizált megoldás a Facebook jobb oldalán megjelenő Ticker, ahol folyamatosan látjuk az aktuális történéseket.
7. Talking Abut This: az új mérőszám
A Like mellett megjelenő új mérőszám az „ennyien beszélnek róla„, ami megmutatja, mennyi aktív felhasználója van egy Facebook oldalnak.
8. Negatív visszajelzés mutató
Az új statisztikában megjelenő mutató szám, ami azt jelzi, hogy mennyien rejtették el vagy jelölték spam-nek egy-egy bejegyzésünket. Ez a kommunikáció fejlesztésében nagyon hasznos megoldás, bár még nem érhető el mindenkinek.
9. Szponzorált történetek hirdetés típus
Az egyik legjobb teljesítménnyel rendelkező hirdetés típus, ami január óta érhető el és az ismerősi ajánlás marketing erejét erősíti a Facebookon belül speciális fizetett hirdetések formájában.
10. Facebook Credit ösztönző elemek
A Facebook saját fizetési megoldásai kaptak olyan új elemeket, amik több bevételt hozhatnak a fejlesztőknek illetve a tartalom szolgáltatóknak.
Ez volt az AllFacebook listája, de szerintünk pár dolog kimaradt.
+1. Új Facebook statisztika
Bár egyes elemei benne vannak a listában, nem szabad elmenni szó nélkül a teljesen megújult statisztikai felületről, ahol bizony sok minden máshogy van, mint a régin, ami persze nem baj, de érdemes áttekinteni a különbségeket az előző rendszerhez képest.
Főleg, mivel a régi statisztika december közepe óta már csak egyes elemeket mér, ráadásul február közepével törölni is fogják.
+2. Kötelező HTTPS használat
Ez leginkább az oldal gazdáknak fontos, bár a felhasználók is sokat találkozhattak az utóbbi időben olyan Facebook alkalmazásokkal, amik nem érhetők el, mert nem https tárhelyen fut az alkalmazás, ami pedig kötelező idén októbertől.
+3. Új chat
A chat átalakult, sőt, már videó formában is lehet csevegni ismerőseinkkel.
Nektek melyek voltak a legfontosabb változások?
Miknek örültetek, és miknek nem?
Írjátok le a hozzászólások között, ha pedig tetszett a cikk, lájkoljátok!