Mit jelentenek a Facebook számai?

Mit jelentenek a Facebook mérőszámai?

Mit jelentenek a Facebook számai?
Mit jelentenek a Facebook számai?

Több olyan szám van a Facebookban, amit érdemes követni.
Like, mennyien beszélnek róla, átkattintás, engaged user, stb.

A tegnapi elméleti fejtegetés után, most megnézzük egy kicsit néhány szám jelentését konkrétan, és azt,  hogy milyen összefüggés van közöttük.

Hogy érthetőbb legyen a dolog, kiválasztottam egy napot (2011.10.11.), és megnéztem, aznap milyen posztok voltak, és ezek milyen számokat produkáltak. Ezzel együtt azt is, hogyan teljesített a Facebook oldalunk az ehhez a naphoz köthető számok szerint.
Aznap egyébként 4323 rajongója volt az oldalnak.

Oldal teljesítmény

Facebook felhasználók elérése
Elérés: organikus, fizetett, vírusos és összes.

Elérés (Reach): megmutatja, hogy mennyi ember lát bármilyen tartalmat a Facebook oldaladról. Nem csak az oldaladon, hanem hírfolyamban, hirdetésben, ismerősök megosztásaiban, bárhol a Facebookon belül.
Az összes elérés 7 napos adatokat mutat, vagyis azt, hogy az adott nappal véget ért 7 napos időszak alatt mennyi embert értünk el összesen. Ezen belül hármas bontás van.

Organikus elérés: rajongók és nem rajongók a hírfolyamukban, tickeren, vagy az oldalunkon. Azok az emberek, akik az oldalunk posztjait látták közvetlenül.
Az aznapi érték organikusan 3452 ember.

Vírusos elérés: azok az emberek, akikhez a rajongók illetve nem rajongól linkjei, megosztásai, hozzászólásain keresztül jut el az odlalunk.
Aznapi értékünk: 5613

Mivel nem futott hirdetés, így az összes elérésünk abban az időszakban 9065 ember a 4323 rajongó mellett.

Napi aktív Facebook felhasználók
Napi aktivitás a Facebook oldal statisztikájában

Sajnos az új statisztikából nem lehet megállapítani, hogy egy adott napon mennyi emberhez jutott el az üzenetünk, ebben csak a régi statisztika segít, ahol látszik, hogy aznap 2238 embert értünk el, a heti bontásban pedig 3651-ot.
A heti szám szám nagyjából megegyezik az új statisztikában látható napi számmal.

Ennyien beszélnek róla (talking about this): vagyis azok száma, akik a választott napot megelőző 7 napban lájkoltak, kommenteltek, megosztottak az oldalon. Ez látszik publikusan, aznap 330 volt ez a zértékünk.

Vagyis az oldalunk aktivitása 4323 rajongó mellett elért 3452 embert, akikből 330 embert tudtunk aktivizálni, akiken keresztül további 5613 emberhez jutottak el az üzeneteink.

Oldalmegtekintés

A Facebook oldaladat alapvetően kevesen látják.
Kiválasztott napunkon például a mi Facebook oldalunkat 90 ember nézte meg, összesen 279 oldalletöltést produkálva.

A 4323 rajongóból és a további néhány ezer emberből, akihez eljutottak az üzeneteink.

Mit ér egy poszt?

Október 11-én 2 db posztot raktunk ki.
Ezek 3547 embert értek el, azonban nem csak aznap. Ennyi embernél jelent meg összesen ez a 2 db poszt azóta.
Ez az érték ugyanis a poszt élettartalmának első 28 napjára vonatkozik, és sajnos nem tudjuk leválasztani az egy napi eredményeket.

Facebook bejegyzések statisztikája
Facebook bejegyzések statisztikai adatai

Ezekkel a posztokkal 271 felhasználó volt elégedett összesen (engaged user).
Vagyis ennyien reagáltak bármit. Ennyien kattintottak valahova a poszton belül, szintén az első 28 nap alatt.

Kérdés, ha elértünk a posztokkal 3547 embert, ezek közül 271-en csináltak is valamit a poszttal, vajon mennyien beszéltek róla?
Ennél a két posztnál ez az érték 34.

Vagyis 34 ember csinált valamit a Facebookon belül, és 271 pedig a Facebookon belül és a Facebookon kívül!
Egész más számok, igaz?

(Meg kell jegyezni, hogy az egyszerű összeadás itt torzít, ugyanis mindkét szám egyedi felhasználókat jelent, de posztonként, nem pedig naponta, vagyis lehetnek átfedések. De a tendenciákat talán jól érzékelteti az összeadás is.)

Elégedett felhasználók

Az egyik legérdekesebb mutató az „Engaged user”. Ez megmutatja ugyanis, hogy mennyien kattintanak rá egy posztra.

Az aznapi két posztnál ez az arány így alakul:

Hogyan ne?

  • 120 engaged user
  • 206 kattintás a Facebook statisztikában
  • 134 kattintás a linkrövidítőben
  • 159 oldalletöltés a Google Analytics szűrt adatian keresztül.
    (A cikket egyébként 276 alkalommal töltötték le összesen 11-e óta.)

A Google Analytics és a linkrövidítő is ellent mond egymásnak, viszont itt a linkrövidítő lehet a reálisabb, legalább is abból a szempontból, hogy mennyien kattintottak rá a Facebookon belül az adott linkre az adott naptól kezdődően, ugyanis előtte is felkerült már a Facebookra ez a link.
A 120 ember kattintásába persze más is beletartozhat, tulajdonképpen minden, ami kattintás a poszton belül. Lájk, komment, stb. Bár nekem még így sem jön ki a 206, ki tudja, mit számol még a Facebook…

Nem növekszik a Google Plusz

  • 158 engaged user
  • 223 kattintás a Facebook statisztikában
  • 30 kattintás a linkrövidítőben
  • Google Analytics adat nincs, mert ez a link nem saját cikkre mutatott.

Itt még nagyobb az eltérés, amire még nem találtam magyarázatot, ha van ötletetek, ne kíméljetek!

Egyébként a posztok megjelenése is érdekes.
A régi statisztika szerint például a Hogyan ne? poszt 6637-szer jelent meg, míg az új statisztika szerint ez 1630 ember elérését jelenti.
Vagyis egy embernek viszonyalg sok esélye van, hogy lássa a bejegyzést az üzenőfalán vagy a Tickerben.

Kicsit összegezzünk!

A Facebook oldalak rajongói száma messze nem minden.
De erről többször beszéltünk.
Az igazság máshol keresendő, ezt próbálja megmutatni az „ennyien beszélnek róla” szám.
Azonban látszik, hogy a legtöbb esetben ez torz, hiszen sokkal kisebb értéket mutat, mint amennyien valóban reagálnak az egyes posztokra, ez ugyanis csak a Facebookon belüli értékeket mutatja.

Pontosabb az Engaged user érték, ami azt mutatja, mennyien kattintottak rá a posztunk bármelyik elemére.
Vagyis mennyi embernek keltette fel az érdeklődését a poszt.

Ettől azonban sokszor eltér az, hogy milyen forgalmat generál a Facebook, illetve mennyi (hasznos) kattintást tud elérni egy-egy poszt.

Valójában úgy gondolom, hogy egyik érték sem elég önmagában arra, hogy megítéljük egy Facebook oldal vagy egy Facebook poszt eredményét.
Ha mindenképpen egy számot kéne produkálni, akkor én összeadnám az engaged user számot az ennyien beszélnek róla számmal, vagy az ennyien beszélnek róla számot a linkrövidítő által mért kattintási számmal.
Az talán reálisabb lenne.

Ha így tudnánk számolni, akkor az aznapi helyes érték 625 (347 + 158 + 120) vagy 511 (347 + 30 + 134) lenne nagyjából, ami talán reálisabb.
(Tudom, most két eltérő tartományból vettem a számokat, ráadásul a napi ennyien beszélnek értékbe nem csak ennek a két posztnak a forgalma tartozik bele, tehát ez is torz, de most csak játszok a számokkal.)

Mit gondoltok, mi lehet a reális mérése egy Facebook oldal teljesítményének?
Osszátok meg a véleményeteket erről az eszmefuttatásról, ha pedig érdekesnek találtátok a cikket, akkor lájkoljatok és +1-ezzetek!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük