Magyarok a közösségi médiában 2024: platformok összehasonlítása

Melyik közösségi platformot használják a legtöbben? Melyiken töltik el a legtöbb időt? Mire érdemes odafigyelni marketing szempontból?

A közösségi platformokról szóló cikksorozatunkban eddig megnéztük a Facebook, az Instagram, a TikTok, a YouTube és a Messenger adatait részletesen. Most egymáshoz képest fogjuk megvizsgálni a platformok használatát, ismét az NMHH kutatásaiból dolgozva.

Melyik közösségi platformok érik el a legtöbb embert Magyarországon?

A kérdés fontos, sajnos kívülről erre nehéz azonnali választ kapni, hiszen a külső adatok különb vizsgálják a weboldalakat és külön az applikációkat, ami nem pontosan ugyanaz, mint az, amit a platform gazdák belül látnak. De jó kiindulási alap, és elég jól össze lehet rakni így is a teljes képet.

Látszik, hogy a legtöbb embert elérő weboldalak listáját a google.com vezeti, szorosan utána a Facebook és a YouTube következik. Az Instagram, a TikTok , a Wikipedia, a Pinterest és a Twitter/X pedig a második részét adják az élmezőnynek.

Az alkalmazásoknál kicsit kisebb számokról beszélünk, hiszen míg a weboldalaknál 6.5 millió fölött van az első, az alkalmazásoknál „csak” 5 millió környékén. Ez viszont az utóbbi időben nem más, mint a Messenger, amelyik szeptemberben vette át a vezetést, de egyébként fej-fej mellett van a Facebookkal, a YouTube-bal és a Gmail-lel.

Itt a második vonalat a Viber, a TikTok és az Intagram adja.

A teljesség kedvéért idehoztam az NMHH táblázatát is, amiből jól látszik, hogy ez a különbség hogyan jön ki havi és napi bontásban.

A weboldalak esetén az is tanulságos, hogyan alakul a mobil és az asztali használat aránya.

Melyik platformon töltik a legtöbb időt a felhasználók?

Az előző kérdéshez hasonlóan, közvetlenül ezt sem lehet megállapítani az adatokból, de az, hogy melyik weboldallal és melyik alkalmazással töltik a legtöbb időt, szintén árulkodó.

Az applikációk listáját a TikTok vezeti, amit a YouTube és a Facebook követ. Tőlük elég jól lemaradva Messenger, Instagram, Snapchat, Viber és Gmail a sorrend.

A külföldi weboldalak listáját a YouTube kezdi, a Twitch és a Facebook van szorosan mögötte. A második vonalban a Messenger, az Instagram és a Pinterest van.

Az ábrákból jól látszik, hogy a TikTok, mintha tetőzött volna, miközben a YouTube és a Facebook használat szépen emelkedik. Ráadásul meglepő lehet sokaknak pár olyan szereplő is, mint a Twitch vagy éppen a Snapchat.

Mi a tanulság?

Rengeteg ember, rengeteg időt tölt el a közösségi médiában, de nincs egyetlen győztes. Szinte mindegyik nagy platform jó valamiben, de még a kisebbek is milliókat érnek el rendszeresen.

Éppen ezért olyan stratégiában kell gondolkodnunk, amelyik biztosítja a több platformos jelenlétet és a felületeken átívelő folyamatokat. Ehhez rengeteg gyakorlati segítséget kapsz a Liftup Social Media Hubban. Csatlakozz, ha még nem tetted meg!