Az NMHH rendszeresen tesz közzé kutatásokat a magyar piacról, és a magyar felhasználók internetezési szokásairól. Ezek önmagukban is elég részletesek és hasznosak, de az adatoknak lehet még a mélyére ásni. Kikértem az NMHH-tól az egyes korcsoportokra és platformokra vonatkozó részletesebb információkat, amit a Kommunikációs igazgatóság munkatársai példás gyorsasággal el is küldtek. Ebből készül ez a sorozat.
Lássuk hát, mit érdemes tudni a Facebook közönségről!
Facebookot használó magyarok
A Meta saját adatai szerint a Facebook felhasználói száma 5,1 és 6,0 millió között van Magyarországon a 18 fölöttiek körében. Ez elég nagy tartomány, egy ideje ennél pontosabbat sajnos nem adnak meg. Ezt árnyalja az NMHH kutatása, ami szerint a Facebook.com weboldalt 2024 januárjában 5,19 millió magyar használta, a Facebook alkalmazást pedig 4,65 millió. Mind a kettő elég impresszív, de ha megnézzük a diagramokat, azt látjuk, hogy a felhasználók száma csökken. Ez főleg a weboldalon látható, ahol tavaly áprilishoz képest nagyjából 10%-kal csökkent a felhasználói bázis. Bár a mobil alkalmazás felhasználóknál is látható csökkenés, ott ez kevésbé jelentős, de akár ingadozásnak is mondható egyelőre. Meg kell jegyezni, ez nem a regisztrált felhasználókat jelenti (főleg a weboldal esetében), hanem azokat, akik a Facebook weboldalra jutottak akár egy linken keresztül.
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/02/facebook-eleres-2023-dec-1024x403.jpg)
Facebook korfa
A korfát elemezve mind a mobil app, mind a webes felhasználók esetén azt látjuk, hogy a 40-49-es korosztály emelkedik ki a legjobban. Bár kiugrónak tűnik a 16-17 éves korosztály alacsony száma, ez inkább valamilyem mérési sajátosságnak tűnik, ugyanis – ahogy ezt a többi elemzésben is látjuk majd- másik platformokon is hasonlóan alacsony arányban szerepelnek a fiatalok.
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/02/facebook-felhasznalok-korcsoportok-2023-dec-v2-1024x379.jpg)
Facebookon töltött idő naponta
A Facebook alkalmazással 59 percet töltöttek el a magyarok 2024 januárjában, a Facebook.com-on pedig 40 és fél percet. Azonban itt a korcsoportok között jelentős különbség látható.
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/02/facebook-eltoltott-ido-korcsoportok-2023-dec-1024x375.jpg)
A weboldalt inkább az idősebb korcsoportok használják hosszabb ideig, az alkalmazást pedig minél fiatalabb valaki, annál tovább használja.
Azonban az oldalon eltöltött idő nagyon dinamikusan változott az elmúlt hónapok során.
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/02/facebook-eltoltott-ido-valtozas-2023-2024-v2-1-1024x412.jpg)
Jól látható, hogy az alkalmazással és a weboldallal töltött idő is emelkedett, főleg az őszi időszakban. Ez valószínűleg a Meta stratégiaváltásának tudható be, vagyis a mesterséges intelligencia alapú ajánlóknak (pl. a Discovery Engine) köszönhetően.
Ez hát a Facebook Magyarországon 2024 elején. Jöhet a többi platfom? Jöhet a többi platform! Nézd meg őket itt!