Magyarok a közösségi médiában 2024: Facebook

Az NMHH rendszeresen tesz közzé kutatásokat a magyar piacról, és a magyar felhasználók internetezési szokásairól. Ezek önmagukban is elég részletesek és hasznosak, de az adatoknak lehet még a mélyére ásni. Kikértem az NMHH-tól az egyes korcsoportokra és platformokra vonatkozó részletesebb információkat, amit a Kommunikációs igazgatóság munkatársai példás gyorsasággal el is küldtek. Ebből készül ez a sorozat.

Lássuk hát, mit érdemes tudni a Facebook közönségről!

Facebookot használó magyarok

A Meta saját adatai szerint a Facebook felhasználói száma 5,1 és 6,0 millió között van Magyarországon a 18 fölöttiek körében. Ez elég nagy tartomány, egy ideje ennél pontosabbat sajnos nem adnak meg. Ezt árnyalja az NMHH kutatása, ami szerint a Facebook.com weboldalt 2024 januárjában 5,19 millió magyar használta, a Facebook alkalmazást pedig 4,65 millió. Mind a kettő elég impresszív, de ha megnézzük a diagramokat, azt látjuk, hogy a felhasználók száma csökken. Ez főleg a weboldalon látható, ahol tavaly áprilishoz képest nagyjából 10%-kal csökkent a felhasználói bázis. Bár a mobil alkalmazás felhasználóknál is látható csökkenés, ott ez kevésbé jelentős, de akár ingadozásnak is mondható egyelőre. Meg kell jegyezni, ez nem a regisztrált felhasználókat jelenti (főleg a weboldal esetében), hanem azokat, akik a Facebook weboldalra jutottak akár egy linken keresztül.

Facebook korfa

A korfát elemezve mind a mobil app, mind a webes felhasználók esetén azt látjuk, hogy a 40-49-es korosztály emelkedik ki a legjobban. Bár kiugrónak tűnik a 16-17 éves korosztály alacsony száma, ez inkább valamilyem mérési sajátosságnak tűnik, ugyanis – ahogy ezt a többi elemzésben is látjuk majd- másik platformokon is hasonlóan alacsony arányban szerepelnek a fiatalok.

Facebookon töltött idő naponta

A Facebook alkalmazással 59 percet töltöttek el a magyarok 2024 januárjában, a Facebook.com-on pedig 40 és fél percet. Azonban itt a korcsoportok között jelentős különbség látható.

A weboldalt inkább az idősebb korcsoportok használják hosszabb ideig, az alkalmazást pedig minél fiatalabb valaki, annál tovább használja.

Azonban az oldalon eltöltött idő nagyon dinamikusan változott az elmúlt hónapok során.

Jól látható, hogy az alkalmazással és a weboldallal töltött idő is emelkedett, főleg az őszi időszakban. Ez valószínűleg a Meta stratégiaváltásának tudható be, vagyis a mesterséges intelligencia alapú ajánlóknak (pl. a Discovery Engine) köszönhetően.

Ez hát a Facebook Magyarországon 2024 elején. Jöhet a többi platfom? Jöhet a többi platform! Nézd meg őket itt!