Magyarok a közösségi médiában 2024: Messenger

A magyar közösségi média felfedezetlen kincsét vesszük sorra a Messengert.

A Messenger egy alulértékelt platform, alig pár cég használja tudatosan (!) üzleti célokra. Írom ezt annak ellenére, hogy sok cég használja a Facebook-oldalak bejövő üzeneteit, de általában chatbot és bármilyen automatizálás nélkül. Azzal is gyakran találkozni, hogy olyan hirdetéseket futtatnak, amik az üzenetküldésre ösztönzik a megtekintőket, de a legtöbb esetben ezek is egy rossz beállításnak köszönhetők. Pedig a Messenger egy nagyon fontos platform Magyarországon. Nézzük meg, hogy miért az NMHH kutatásainak a segítségével!

Messengert használó magyarok

A Meta saját adatai szerint Messengeren 4,6-5,4 millió magyart lehet elérni (hirdetésekkel). Ehhez képest az NMHH adatai szerint a Messenger alkalmazást 4,71 millió magyar használta 2024 januárjában.

Az adatokat tekintve ráadásul az is látható, hogy a Messengert alkalmazáskén használók száma hosszú idő óta egyenlő. Az azért is érdekes, mert a Magyarországon 10 legtöbbet használt alkalmazás listában szeptember óta vezet a Messenger.

Érdemes megjegyezni, hogy a messenger.com felületet arányaiban kevesen használják, hiszen asztali környezetben inkább a Facebookon belül kezelik az üzenetet az emberek, esetleg a külön letölthető Messenger szoftverben. Ezért is nincs valószínűleg a weboldalak között az első 10-ben a Messenger.

Messenger korfa

A különböző életkorú csoportok teljesen eltérő módon használják a Messenger platformot.

A webes felület inkább a fiataloké az alkalmazásban pedig a 40-49 korosztály a legerősebb.

Messengeren töltött idő

A Messenger.com-on 16 percet töltenek naponta a magyarok 2024 januárjában, míg a Messenger alkalmazásban 25-öt.

A platformmal eltöltött időben is látszik az eltérés a korcsoportok között. Egyrészről az alkalmazást kicsit tovább használják a fiatalok, másrészt pedig az alkalmazást mindenki több ideig használja, mint a weboldalt, ahogy ez egyébként várható is. (A 16-17 éves korosztály adataival kapcsolatban itt is vannak hiányosságok, ahogy a többi platformnál is. Ezzel kapcsolatban kerestük mér az NMHH-t, amint lesznek friss információk, frissítem a cikket.)

Webes környezetben tavaly nagyot csökkent a Messenger.com-on töltött idő, bár év végére újra erősödtek a trendek. Ezzel szemben a Messenger alkalmazással töltött idő szinte végig emelkedő tendenciát mutatott.

Azzal kezdtem, hogy a Messenger platform egy rejtett kincs, amit még kevés cég fedezett fel, a számok és trendek után talán már érthető, hogy miért. Pedig rengeteg eszköz áll itt rendelkezésünkre, gondoljunk csak akár a chatbotokra, vagy a Körüzenet csatornákra.

Ha szeretnél ezekből minél többet kihozni, csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, ahol tréningek, előadások és esettanulmányok segítenek kihasználni a Messenger platformot (is)!