Magyarok a közösségi médiában 2024: YouTube

A YouTube az egyik legrégebbi, de mai napig legtöbbet használt közösségi platform. Cikksorozatunk következő részében ezt nézzük meg mélyebben az NMHH kutatásai segítségével.

YouTube-ot használó magyarok

Az NMHH januári adatai szerint a YouTube.com weboldalt 4,48 millió ember használta januárban, a YouTube alkalmazást pedig 4,42 millió.

Ugyanakkor az is látszik, hogy a YouTube-ot használók száma weben és az alkalmazásban is folyamatosan csökken.

YouTube korfa

Ha eltekintünk a minden platformnál megjelenő 16-17 éves anomáliától, akkor a többi korcsoportnál azt látjuk, hogy elég egyenletes a megoszlás, leginkább a 40-49 korosztály az, amelyik erősebb az alkalmazásban és a weboldalon is.

YouTube-bal töltött idő

A YouTube-on is jól látható időt töltenek a magyarok, és itt is egyre inkább az alkalmazás dominál.
Ha a korcsoportok időtöltését nézzük, azt látjuk, hogy a YouTube.com weboldalt inkább a fiatalok nézik tovább. Ezzel szemben a mobil alkalmazásban egyenletesen (sok) időt tölt el mindenki.

A YouTube-on töltött idő, azonban jól láthatóan változik.
A YouTube.com-on lassacskán, egyre kevesebb időt töltenek a magyarok, míg az alkalmazásban töltött idő folyamatosan emelkedik.

A YouTube-ot rengetegen használják Magyarországon (is), érdemes a cégeknek fókuszálni a jelenlétre, még akkor is, ha a mellette Instagramon, Facebookon, és persze TikTokon is egyre dominánsabbak a videók.

Érdekelnek a többi platform adatai is? Nézd meg a teljes cikksorozatot itt!