A Meta elárulta, hogyan állnak az iOS szigorítások okozta problémák megoldásában. Ez fontos nyilván a cégnek, hiszen dollár milliárdokat vesztettek az Apple szigorításának köszönhetően, és fontos nekünk is, hiszen a mi hirdetési hatékonyságunkat is csökkenti, ha nem jutunk (a Facebook hirdetési rendszere nem jut) elég adathoz például az iPhone felhasználókról.
Jók az irányok
Tavaly ősszel a Meta publikálta, hogy az adataik alapján az iOS-ről érkező eseményeket kb. 15% alulméri. Ebben komoly fejlődést értek el, már sikerült 8%-ra csökkenteni ezt.
A pontosabb mérések részint a saját rendszereik fejlesztésének köszönhetők, részint pedig annak, hogy egyre több hirdető él a javaslataikkal. Az irány tehát jó, de mit javasolnak, mit tegyünk, ha még pontosabb adatokat szeretnénk használni a webes konverziók esetén!
- Használjunk Konverziók API-t: többször volt már róla szó, most is első helyen van a javaslatok között: használjuk a Konverziók API-t, kövessük vele minél tovább a vásárlókat a teljes életútjuk során. Ehhez lehet használni a Konverziók API Átjárót is, de más megoldások segítéségével is lehet már egyszerűbben implementálni.
- Hitelesítsük a domainjeinket! Ez az alapja az események rangsorolásának, ezért kulcsfontosságú. Itt kapsz hozzá segítséget.
- Priorizáld a webes eseményeidet: domainenként 8 eseményt tudsz sorrendbe állítani, és meg tudod határozni, melyik az amelyikről a legtöbb adatra van szükséged.
- Várj a kampányok elemzésével: mivel időben kitolódik az események párosítása, ezért az eredmények elemzését a kampány után 2-3 nappal végezd el!
- Próbáld ki a kiterjesztett célzásokat: vagyis engedd, hogy az általad beállított célzáson túllépjen a Facebook hirdetési algoritmusa! Bár ez is konkrét javaslat, de talán érdemes hozzátenni, hogy ez inkább nagyobb célcsoportok esetén lehet hatékonyabb, kisebb célcsoportoknál elég vegyes tapasztalatok vannak vele.
- Használj több elhelyezést: a Meta javaslata szerint használj legalább 6 eltérő elhelyezést. A feed-ek mellett például a sztorikat és a Marketplace-t. Ehhez két dolgot tennék hozzá. Egyrészt az automatikus elhelyezést ritkán javaslom használni, de a több elhelyezés természetesen fontos. Másrészt pedig ha több elhelyezést használunk, a kreatívunkból is legyen több formátum. Legyen eltérő a feed-ekre és a sztorikra mindenképpen. Így valóban többet fogunk tudni kihozni az elhelyezésekből.
Ezek tehát a Meta javaslatai, amiért az Apple tavalyi szigorításai miatt van szükség. De a világ nem áll meg…
Támad a Google?
A Google bejelentette a Privacy Sandbox on Android kezdeményezést. Ez röviden azt jelenti, hogy korlátozni fogja a követési lehetőséget Androidos eszközökön. Ez nem egy azonnali lépés, inkább egy több éves út, a de célja az, hogy a felhasználók adatai nagyobb biztonságban legyenek, nehezebb legyen őket egyedileg követni. Ahogy a Chrome 2023-ben az asztali böngészőkben való követést (pl. remarketinget) fogja megnehezíteni, ahogy az Apple iOS14.5-től kezdve nehezíti meg az adatgyűjtést az Apple mobil eszközökön tavaly nyár óta, a Privacy Sandbox on Android hasonló korlátozást fog jelenteni az Androidot futtató mobil eszközökön.
Jó tehát, ha erre felkészül a Facebook, és persze jó ha felkészülünk mi is: ideje tovább erősíteni a saját adatbázisainkat, és még több adatot gyűjteni közvetlenül (és szabályosan) a célcsoportunk köréből, és kihasználni minden olyan technikai lehetőséget, ami segíti a marketingünket.