7 javaslat a Facebooktól a hirdetéseidhez az iOS14 negatív hatásainak kezelésére

A tavasszal bevezetett iOS14.5 komoly fennakadásokat okozott sok hirdetőnél. Az alkalmazásokból származó kevesebb adat nehezíti a célzásokat, a remarketinget, a mérést és az optimalizálást is.

Azóta eltelt néhány hónap, ezért a Facebook publikált néhány olyan javaslatot, ami az eddig begyűjtött tapasztalatokon alapulnak. Mielőtt ezeken végigmennénk, azonban tisztázzuk, mekkora is a probléma?

Az iOS14.5 hatása a Facebook hirdetés mérésre

Az iOS14.5 bevezetése óta az Apple mobil eszközökön történő konverziókra kevésbé pontos rálátása van a cégnek. Ez azt jelenti, hogy a Facebook adataiban kevesebb konverzió jelenhet meg, mint ami a valóságban történik. A Facebook becslései alapján, a különbség 15%. Bár ez önmagában is komoly probléma lehet, hiszen ha valaki csak a Facebook adataira támaszkodna, akkor lehet, hogy egy sikeres kampányt leállítana. A 15% pont akkora, hogy ezen már átbillenhet a veszteséges kampány megtérülőbe. Ugyanakkor ez egy aggregált szám, nagyon sok kampánynál, illetve weboldalnál ennél jóval nagyobb a probléma. Ezért fontos, mit tehetünk, ha optimalizálni szeretnénk. Jöjjenek hát a Facebook javaslatai

1. Várj az elemzéssel

Az adatok egy része akár 72 órát is késhet, ezért told ki a kampányaid elemzéseit! Legalábbis a Facebook rendszerén beül. Természetesen külső elemző megoldásokra ennél akár hamarabb is támaszkodhatsz.

2. Kampány szinten elemezz, ne kreatív szinten

Bár kreatív szinten is lehetséges elemezni, a Facebook mégis azt javasolja, hogy a késések és a modellezett konverziók miatt inkább a kampány szintű adatokra figyeljünk.

3. Egészítsd ki a Facebook Pixel adatait a Konverziók API adataival

A Konverziók API lehetőséget biztosít arra, hogy olyan adatokat is össze tudjunk gyűjteni, amikre a Facebook Pixel nem képes (de persze ennél is szükség van az adatvédelmi beállítások megfelelő kezelésére). Ez a javaslat azért is meglepő, mert sokáig az volt a Facebook álláspontja, hogy az iOS14.5 okozta adathiány kezelésére nem megoldás a Konverziók API. Örülök, hogy mégis tud segíteni.

Ez a technológia egyre fontosabb, ezért is foglalkozunk vele fókuszáltan a Haladó Facebook és Instagram Hirdetések webináriumon. Jelentkezz rá itt!

4. Állítsd be a webes események prioritási sorrendjét

Ha ezt nem teszed meg, a számodra fontos események egy részéről nem fogsz értesülni. Az esemény priorizálásról írtam már többször, de mélyebben fogunk vele foglalkozni a Hirdetéskezelés Szuperhatékonyan és a Haladó Hirdetési tréningünkön is.

5. Gondoskodj róla, hogy a tanulási fázis eredményes legyen

A tanulási fázis során ismeri meg a Facebook, hogy a kiválasztott célcsoport hogyan reagál a hirdetésedre, és mit tesz a kattintás után. Ilyenkor gyűjti össze azokat az információkat, amik később segítenek a hirdetés optimalizálásában az algoritmusnak. Ehhez azonban arra van szüksége, hogy ne korlátozzuk a tanulási fázist. Többek között azt javasolják, több kisebb célcsoport helyett használjunk kevesebb, nagyobbat, legyen nagyobb a költségkeret, használj az optimalizáláshoz olyan eseményeket, amik gyakrabban megtörténnek.

6. Használj minél több elemzési megoldást a Facebookon belül és kívül

Ennek a tanácsnak szerintem a fókusza a „Facebookon kívül” részen van. De ezt nyilván nem írhatják le. 🙂 Nekünk viszont kulcsfontosságú -ahogy az első pontban írtam-, hogy elemezzük a kampányainkat például Google Analytics-ben, a CRM rendszerünkben, stb. Ehhez persze jól elő kell készíteni a kampányokat a Hirdetéskezelőben, például logikus elnevezéssel, UTM paraméterekkel, stb. Ezekről részletesen lesz szó a Facebook és Instagram Hirdetéskezelés Szuperhatékonyan tréningünkön. Itt jelentkezz rá!

7. Tesztelj és tanulj folyamatosan

Tesztelj folyamatosan új hirdetési stratégiákat, célzásokat, kreatívokat, folyamatokat. Így ki tudod tapasztalni, mi a leghatékonyabb a cégednek. Ne törődj bele, hogy változtak a dolgok, és kevesebb adatod van, csökkennek az eredményeid. A Facebook hirdetési rendszere továbbra is sokat hozzá tud adni a legtöbb cég eredményeihez, de lehet, hogy ehhez a jelenlegitől teljesen eltérő stratégiára és folyamatokra van szükség. Tesztelj, tanulj, kísérletezz és ki fog derülni, Neked mi a legjobb megoldás!

A kísérletezésben és a tanulásban sok segítséget kaphatsz Facebook és Instagram hirdetésekkel foglalkozó képzéseinken, amik közül elsősorban a Hirdetéskezelés Szuperhatékonyan és a Haladó webinárium az, amit a figyelmedbe ajánlok. Nézd meg őket, jelentkezz, és keresd meg melyik hirdetési módszerek azok, amik a Te céged marketingjéhez a legtöbbet hozzá tudják tenni!

Mert vannak ilyenek a nehezedő körülmények ellenére is.