Érdekes, de tulajdonképpen várható lépést tett meg ma a Facebook: több országban lehetővé tette azt, hogy Facebook fiók nélkül is lehessen használni a Messengert.
A folyamatban nincs semmi különös.
Ha a Messengert kezdené valaki először használni, akkor a Facebook login mellett találkozik egy „Nem vagy a Facebookon?” kérdéssel vagy egy „Bejelentkezés Messnegerrel” gombbal.
Ha erre kattint, akkor egy telefonszám, egy név és egy fotó megadása után már tudja is használni az üzenetküldőt.
Miért érdekes ez?
Nos a Facebook (mint szolgáltatás) a fiatalok között nem túl népszerű, ugyanakkor a különböző csevegő platformok azok.
A Facebook (mint cég), nyilván nem szeretné elveszíteni azokat, akik valamiért nem szeretnének a közösségi hálózatban jelen lenni, de szeretnék tartani a kapcsolatot az ismerőseikkel.
Így újabb embereket tud elérni a Facebook, olyanokat, akiket a közösségi hálózat funkcióval már nem tud.
És mit kezd velük később?
A Messenger jövője nagyon attraktívnak tűnik.
Tavasszal jelentették be a Messenger platformot, amire már számos kicsi alkalmazás létezik, amik nagy része csak a csevegést színesíti, de megérkezett már az első játék is.
Ráadásul elindul majd a Messenger for Business, ami speciális ügyfélszolgálati csatorna lesz a felhasználók és a cégek között.
Ahogy megjelenik a pénzküldési lehetőség is, ahol a különböző Messenger felhasználók tudnak egymásnak fizetni.
Ez még csak a kezdet.
Érdemes megnézni, mit tudnak a nagy keleti riválisok (KakaoTalk, WeChat, Line).
A Messengerben éppen csak most megjelenő újdonságokon túl ételrendelő megoldás, taxi szolgáltatás, QR kód olvasó, közös képkezelés, média tartalmak és még egy csomó plusz extra funkció van.
A Messengernek 700 millió felhasználója van, a Facebooknak 1,4 milliárd.
Hatalmas tömeg, mindkettő, és mielőtt a Messengert lenéznénk (mert csak fele a Facebooknak), érdemes végiggondolni, hogy az üzenetküldő appok közül csak a WhatsApp a nagyobb (800 millió), ami egyébként szintén Facebook tulajdon.
Bár az új, Facebook login nélküli Messenger egyelőre csak néhány országban működik (USA, Kanada, Peru és Venezuela felhasználói élvezhetik az új lehetőséget először), várható a folyamatos terjedés, előbb-utóbb hozzánk is eljut.
Miért érdekes ez Neked?
A Facebookon azokat tudod elérni, akik Facebookoznak, ez logikus.
A Messenger új emberekhez is hozzáférést ad (majd).
Nem biztos, hogy közvetlenül, hiszen reklám jelenleg (!) nincs a Messengerben, de van egy nagyon fontos dolog: a Messenger ugyanúgy gyűjti a felhasználókról az adatokat, mint a Facebook, és bár azokat akik nem Facebookoznak, nem fogod tudni Facebookon belül elérni reklámmal, de Facebookon kívül, az Audience Networkon már igen.
Így – amíg nem kapjuk meg a Messenger for Business funkciókat – a Facebook hirdetési rendszerén keresztül újabb emberekhez lehet majd eljutni.
Persze ehhez sok minden kell (FB login nélküli Messenger itthon is, az Audience Network terjedése, stb.), de valószínűleg ezek is ide fognak érni előbb-utóbb.
A Facebook nem „A” Facebook többé.
Sok hasonló lépésre számíthatunk a közeljövőben, én kíváncsian várom. És Te? 🙂