Facebook hírfolyam frissítés: mennyi ideig nézünk egy posztot?

A Facebook folyamatosan fejleszti a hírfolyam algoritmusát, aminek a kezdetektől az egyik legfontosabb eleme az volt, hogy egy felhasználó milyen aktivitást mutat a neki megjelenített posztokkal kapcsolatban.
Még a régi Edge Ranknél is ez volt az egyik fontos szempont: ha egy felhasználó sokat osztja meg, lájkolja vagy kommenteli egy oldal posztjait, akkor az az oldal nagyobb eséllyel éri el őt a következőkben is.

Azonban a Facebook a kutatásaiból kiderítette, hogy ez az aktivitás mérés nem elég pontos.
(Szerintem inkább már nem elég pontos, mert nagyon sokat változott a Facebookozók aktivitása az eévek során.)
Sokan valamilyen okból nem mutatnak valódi aktivitást egy bejegyzéssel kapcsolatban, de mégis fontos nekik.
Ilyenkor nincs lájk, hozzászólás, megosztás, de lehet, hogy még kattintás sem. Viszont több időt töltenek azzal, hogy jó alaposan végigolvassák a bejegyzést, megnézik a képet, stb.
Ezek szerint ez a poszt nekik hasznos és érdekes, de valamilyen okból inkább nem mutatnak valódi aktivitást.

Éppen ezért vezeti be a hírfolyam algoritmusba a Facebook az olvasással eltöltött idő mérését is.
Ráadásul erre nem egy általános, fix időtartamot határoz meg, hanem egyedileg méri, hiszen az eltöltött idő függhet, akár a sávszélességtől is.

Az új szempont már a következő hetektől megjelenik, és a Facebook szerint az oldalaknak nem nagyon kell komoly változásra számítaniuk az eredményeikben.
Majd meglátjuk.

Az mindenesetre érdekes, hogy egyre több szempontot figyel a Facebook, egyre messzebbre megy, hogy kitalálja, mi jó a felhasználóknak. Hiszen az olvasással töltött idő mellett például a kattintás után a weboldalakon eltöltött időt is figyeli, vagy azt, hogy mit teszünk, miután visszajöttünk egy kattintás után.
Én azt gondolom, hogy az ilyen jellegű finomítások kedveznek azoknak az oldalaknak, illetve témáknak, ahol a célcsoport általában kevésbé aktív, legalább is publikusan. Például B2B oldalaknál valószínűleg ez egy fontos frissítés, hiszen ott sokkal kevesebb látható aktivitást mutatnak az olvasók, még akkor is, ha érdekes és fontos nekik a téma.

De majd meglátjuk. Ti mit gondoltok ezekről az irányokról? Írjátok meg a hozzászólások között bátran! 😉

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük