Sokan kutatjuk, hogy mi kell ahhoz, hogy a Facebook kommunikáció sikeres legyen.
Valljuk be, nem egyszerű a kérdés, hiszen nagyon sok múlik az időzítésen, a megfogalmazáson, az alkalmazott fotón, és persze a Facebook sokszor kibogozhatatlan hangulatán.
A sikeresebb kommunikációban segíthetnek azok az adatok, amit a The Next Web cikkében találtam, bár némelyiket érdemes óvatosan kezelni. Éppen ezért csak a lényeget gyűjtöttem ki, és beleírtam a tapasztalataimat és a véleményemet is.
Mint látni fogod, nem kell mindent készpénznek venni csak azért, mert egy jó nevű nemzetközi portálon jelent meg…
Lássuk a listát!
1. A fényképek 39%-kal több interakciót érnek el
A fotók valóban fontosak, amikor csak lehet használjátok őket!
De ne felejtsd el, hogy már a linkek is nagyméretű fotókat használnak, ha jól optimalizáljátok őket.
Ez a változás idén ősszel jelent meg, éppen ezért óvatosan bánjatok a régebbi statisztikai adatokkal…
A lényeg: használd vegyesen a fotó alapú posztokat, és a nagy méretű képekkel ellátott linkeket. Így tudod maximalizálni az interakciót, az elérést és az átkattintást.
2. A rövidebb bejegyzések 23%-kal több interakciót érnek el
Ezen nincs sokat magyarázni, nem is változott az utóbbi időben: akár szöveges bejegyzésről, akár linkről, akár képaláírásról van szó, használj rövid szövegeket! A rövid szövegeket könnyebben értelmezik az olvasók, ez pedig segít a céljaid elérésében.
3. A smiley-k 33%-kal növelik a bejegyzések számát
Az érzelem fontos a kommunikációban, érzelmet viszont nem mindig könnyű átadni rövid, szöveges üzenetekben. Ezen segítenek a jó fotók, és segítenek a smiley-k is. Ha a célcsoportotok és a témátok megengedik, használd őket bátran!
4. A rajongói aktivitás csütörtökön és pénteken 18%-kal magasabb
Na ez az az adat, amit nagyon óvatosan szabad kezelni.
Ugyanis ez iparág, célcsoport és oldal szokásoktól is függ, hogy melyik nap, és hány órakor lesz a nagyobb az aktivitás.
Elemezd a saját adataidat, és fogadd kritikával a nemzetközi infografikákat ebben a témában!
5. A kérdések 100%-kal több kommentet hoznak
Legalább is a jó kérdések, de igaz ami igaz, ha ügyesen kérdezel, és olyan témában, amik fontos a rajongóknak, akkor sokkal több reakciót tudsz kiváltani. Próbáltad már? 🙂
6. A rajongók 35%-a nyereményjáték miatt csatlakozik.
Ez sok esetben így van, a hazai felmérések is megerősítik ezt az arányt.
Érdemes tehát nyereményjátékokat használni, de mindenképpen olyat, aminek a nyereménye lehetőleg csak a célcsoportot aktivizálja, a folyamat pedig egyszerű és érthető.
No meg az sem baj, ha a csatlakozókat ráveszed a regisztrációra, így e-mailben is utol fogod tudni érni őket később.
7. A rajongók 42%-a kuponért vagy kedvezményért csatlakozik
Ez is passzol a hazai adatokhoz.
Éppen ezért jó ötlet, ha folyamatosan kisebb-nagyobb kedvezményt vagy kupont adsz a rajongóidnak.
Van például olyan hazai szálloda, aki folyamatosan kínál akciós szobákat csak a Facebook rajongóknak. A szobák mindig elfogynak, a rajongók pedig érzik a figyelmet, a törődést és azt, hogy megérte csatlakozni az oldalhoz.
Tipikus win-win pozíció, törekedj Te is erre!
Remélem ezek a tippek segítenek abban, hogy eredményesebben kommunikálj.
Nyomj egy lájkot, ha tetszettek az ötletek! 😉