A Facebook kommunikáció időzítés fontos, de nem mindegy mi alapján dolgozunk.

Mikor írjunk Facebook posztot?

A Facebook kommunikáció időzítés fontos, de nem mindegy mi alapján dolgozunk.
A kommunikáció időzítés fontos, de nem mindegy mi alapján dolgozunk.

Szembejött velem ez a nagyon szép infografika amelyik azt mutatja meg, mikor érdemes bejegyzést írni a Facebookon, ha a kattintás a célod. Bár az infografika nem mai darab, de az időzítés nagyon fontos kérdés ami mindig aktuális. Ugyanis ha rosszkor írsz, kevesebb emberhez jut el az üzeneted.

Összefoglalva a lényeget azt tanácsolja, hogy a legjobb időpont szerda délután 3-kor van, de általában is a hét közepe délután 1 és 4 között a legjobb időzítés.

Az adatok a bit.ly linkrövidítőből származnak, vagyis az infografika azt mondja nekünk, hogy ha átkattintásra akarunk játszani, a délutáni órákat használjuk ki elsősorban.

A látványos ábra szerint a hét közepe a nyerő Facebook bejegyzéshez. Biztos így van?
A látványos ábra szerint a hét közepe a nyerő. Biztos így van?

Ezzel végeztünk is? Mindent tudunk?
Nem!

Nagyon vigyázz az ilyen infografikákkal, mert hazudnak nekünk nagyon megtévesztőek!
Persze nem a készítők, ők helyes adatokból helyes következtetést vonnak le, de olyan következtetéseket, ami az egész világ összes felhasználójára és Facebook oldalára vonatkozik.

Ez viszont közel sem biztos, hogy megfelel Neked, a célcsoportodnak, a cégednek és a rajongóidnak!

Ha valóban tudni szeretnéd, hogy Neked mikor érdemes posztolni, semmiképpen ne az ilyen infografikákra hallgass!
Inkább derítsd ki Neked mikor jó kommunikálni például úgy, hogy az oldalad részletes statisztikáját elemzed, vagy kipróbálod a Quintlyt vagy az Edgerank Checkert. De az sem árt, ha a Google Anayltics adataidat figyeled.

A bal oldali ábra azt mutatja, melyik órában érkezik a legtöbb visszajelzés az egyik oldalunkál, a jobb oldali pedig, hogy melyik nap. Teljesen ellent mond a nemzetközi infografikának...
A bal oldali ábra azt mutatja, melyik órában érkezik a legtöbb visszajelzés az egyik oldalunkál, a jobb oldali pedig, hogy melyik nap. Teljesen ellent mond a nemzetközi infografikának…

Ezek meg tudják mondani pontosan, hogy a saját kommunikációd melyik nap, melyik időpontban volt tényleg hatékony, és sok esetben ez teljesen el fog térni az általános, nemzetközi adatoktól.
Ahogy a képen láthatod, az egyik oldalunk adatai alapján interakció szempontjából a délelőtt és az esti órák a jók, illetve az utóbbi időben a vasárnap volt a legjobb nap, de ha azt nem számítjuk (hiszen tartalmazhat torz adatokat), akkor is a kedd.

Bár apróságnak tűnik, de az időzítés a Facebook kommunikáció egy nagyon fontos eleme.
Persze van több minden, amire figyelni kell.
Éppen ezért azt javaslom, ha többet szeretnél tudni arról, hogyan érdemes kommunikálni gyere el a Közösségi konditerem Facebook kommunikációs tréningre!

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük