Hogyan használd a saját adatbázis célzást a Facebook hirdetéseknél?

Szeretnéd az offline vevőidet, vagy egy esemény résztvevőit utolérni Facebook hirdetéssel?
Szeretnéd a hírlevél feliratkozóidat Facebook hirdetéssel is utolérni?

Többek között ilyen lehetőségeket nyújt a Facebook Custom Audience (egyedi közönség) célzás azoknak, akik e-mail cím, telefonszám Facebook azonosító vagy mobil hirdetés azonosító adatbázissal rendelkeznek.
Ebből persze a legtöbb embernek talán a telefonszám és az e-mail cím a legfontosabb.

Eddig saját adatbázist csak a Power Editor (Fejlett szerkesztő) segítségével tudtunk célozni, de végre megérkezett ugyanez a megoldás a webes hirdetés kezelő felületre is.
Nézzük, hogy működik!

Custom Audience hirdetés célzás

A bal oldalon a hirdetés kezelő menüjében megjelent az új, közönségek (audiences) opció, erre kattints!
Ha még nem hoztál létre közönséget, a tájékoztató szöveg alatti zöld gombra kell kattintanod, és már kezdődik is a folyamat.

A saját adatbázist feltölthetjük fájlból, vagy importálhatjuk közvetlenül Mailchimpből is.
A saját adatbázist feltölthetjük fájlból, vagy importálhatjuk közvetlenül Mailchimpből is.

A saját adatbázis feltöltésére két megoldás van:

1. csv vagy txt formátum, amit gyakorlatilag bármilyen adatbázis kezelőből, CRM rendszerből vagy hírlevél szoftverből ki tudsz konvertálni

2. MailChimp hírlevél szoftverből közvetlen inportálás.
Ha ezt választod, akkor be kell jelentkezni a mailchimp-be a Facebook popup ablakán keresztül, és mindössze annyi a dolgod, hogy kiválaszd, hogy a Mailchimp listáid közül melyiket importálj a Facebook.

Ha Mailchimpet használsz hírlevelezésre, akkor könnyen kiválaszthatod, melyik listádat importálj a Facebook
Ha Mailchimpet használsz hírlevelezésre, akkor könnyen kiválaszthatod, melyik listádat importálj a Facebook

Természetesen akármelyik megoldást választod, csak olyan adatokat tölthetsz fel, amelyikre engedélyt adtak az adatbázis tagjai.

A feltöltött adatbázist a Facebook feldolgozza, és megpróbálja a felhasználók között megkeresni az e-mail címmel, telefonszámmal vagy valamilyen azonosítóval megadott embereket.

Ez itt viszonylag gyorsan megy, legalább is a Power Editorban korábban 1-2 órát is kellett várni, most csak 30 percet ír, és a tesztjeink szerint is gyorsan végez.

A feltöltött közönséget tudod bővíteni, vagy éppen törölni róla embereket.
A feltöltött közönséget tudod bővíteni, vagy éppen törölni is lehet róla embereket.

Ahogy létrejött a közönség a  feltöltött adatbázisból, máris indíthatod a hirdetést a közönségeket felsoroló táblából, de a normális utat is választhatod, ahol a célzások között tudod beállítani, hogy melyik feltöltött közönségnek jelenjen meg a hirdetés.

A hirdetés létrehozásánál egyszerűen tudjuk hozzáadni a közönséget, vagy éppen kivonni, ha nem szeretnénk, hogy a saját adatbázisunk lássa a hirdetésünket.
A hirdetés létrehozásánál egyszerűen tudjuk hozzáadni a közönséget, vagy éppen kivonni, ha nem szeretnénk, hogy a saját adatbázisunk lássa a hirdetésünket.

A közönséget természetesen kombinálhatod másik célzási módszerekkel, illetve több listát is kombinálhatsz, így célozhatsz például úgy, hogy hozzáadod a feltöltött hírlevél feliratkozóidat, de kivonod a vásárlóidat.

Összességében a Custom Audience célzási lehetőség egy nagyon jó dolog, és nagyon hasznos, hogy ezt végre minden hirdető könnyen tudja használni a sima hirdetéskezelő felületen is.
Bár hozzá kell tenni, hogy a Power Editorban tud pár további funkciót, hiszen a hasonló közönség célzást (Similar audiences) és az elmentett közönségek egyelőre csak ott működnek.

Ti próbáltátok már a saját adatbázis alapú Facebook hirdetéseket? Írjátok meg a tapasztalataitokat a hozzászólások között!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük