5 Facebook hirdetés változás, amiről minden hirdetőnek tudni kell

A Facebook hirdetési rendszere ismét nagyon fontos változásokon esett át, amik a célzások mellett a hirdetések létrehozását is komolyan érintik. Nézzük sorban!

1. Saját adatbázis alapú hirdetések

Az egyik legfontosabb dolog talán ez. Itt írtam róla, röviden a lényege az, hogy más felületen (akár offline) gyűjtött adatbázisnak is tudsz Facebook hirdetést futtatni. Ha érdekel hogyan, kattints ide!

2. Kizáró földrajzi célzás

Ha szeretnél egy földrajzi területe, például egy vagy két város 80 kilométeres körzetére NEM hirdetni egy országon belül, akkor ezt mostantól könnyen megteheted.
Nagyon praktikus például olyan kampányoknál, amik csak vidéki célcsoportnak szólnak.

A földrajzi célzásban ezentúl ki tudunk zárni területeket, ami nagyon praktikus dolog, lássuk be.
A földrajzi célzásban ezentúl ki tudunk zárni területeket, ami nagyon praktikus dolog, lássuk be.

3. Összevont érdeklődési és tematikus célzás

Az oldalakra és a témákra történő célzásokat a Facebook összevonta egy mezőbe a webes hirdetéskezelő felületen.
Így könnyebben tudunk keresni ezen a területen.
Valamilyen okból a kategória célzást átrakta lejjebb, ez talán csak egy bug, mindenesetre zavaró. Először megijedtem, hogy ez a lehetőség eltűnt.

Egyszerüsített kereső mező az oldalaknak és a témáknak. A témákat persze lehet böngészni, és továbbra is ad javaslatokat a kiválasztott elemek alapján a Facebook. A lényeg: ha konkurens oldalra célzol, azt továbbra is itt keresd!
Egyszerüsített kereső mező az oldalaknak és a témáknak.
A témákat persze lehet böngészni, és továbbra is ad javaslatokat a kiválasztott elemek alapján a Facebook.
A lényeg: ha konkurens oldalra célzol, azt továbbra is itt keresd!

4. Választható kombináció a kategóriáknál

A kategória célzásnál ezentúl választhatunk, hogy ÉS vagy VAGY kapcsolatot használunk.
Vagyis mi döntjük el, hogy a kiválasztott kategóriák célközönségét összeadja-e a Facebook, vagy csak azoknak az embereknek jelenjen meg a hirdetés, akik mindegyik kiválasztott kategóriában benne vannak.

A kategóriáknál választhatunk, hogyan használja célzásra a Facebook, ha több dolgot is kijelöltünk.
A kategóriáknál választhatunk, hogyan használja célzásra a Facebook, ha több dolgot is kijelöltünk.

5. Új Page Like hirdetés formátum

Apróság, de fontos, hogy a jobb oldali hasábban található Page Like hirdetéseknél ezentúl megjelenik az oldal neve és a címsor is. Korábban csak az oldal neve jelent meg, de egy ideje az oldal neve alatt megjelenik az a címsor, amit mi adunk meg.

Apró de fontos: a jobb oldali hasábban megjelenő hirdetéseknél ezentúl az oldal név mellett a címsor is megjelenik.
Apró de fontos: a jobb oldali hasábban megjelenő hirdetéseknél ezentúl az oldal név mellett a címsor is megjelenik.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük