Változik a Facebook hirdetés létrehozó felület. Megint…

Az új Facebook hirdetésvásárló felület egyetlen fontos kérdéssel kezdődik: Mi a hirdetésed célja?

Amint erre válaszolsz, vagyis kiválasztod a listából, hogy mit szeretnél, a Facebook már csak azokat a lehetőségeket mutatja meg, ami ahhoz kell, hogy ezt elérd.
Ráadásul a mérésben is segít a kiválasztott célt nyomonkövetni. Ez a most bejelentett átalakulás a Facebook hirdetés egyszerűsítési folyamatának a része.

Hogyan indítsunk Facebook hirdetést?

A Facebook a következő lehetőségeket ajánlja föl:

  • Clicks to Website (Kattintások a weboldalra)
  • Website Conversions (Weboldal konverzió)
  • Page Post Engagement (Facebook oldal bejegyzés aktivitás növelés)
  • Page Likes (Rajongó gyűjtés)
  • App Installs (Alkalmazás telepítés)
  • App Engagement (Alkalmazással kapcsolatos aktivitás növelés)
  • In-store Offer claims (Offline ajánlat igénylés)
  • Event Responses (Esemény visszajelzés)

Miután kiválasztottuk amit szeretnénk, a Facebook felhozza a szükséges indító felületet.
Például egy weboldal kattintás hirdetés esetén egy mezőt, ahova be tudjuk írni a webcímet.

Az új Facebook hirdetés létrehozó felület. Először arra kell válaszolni, hogy mit akarunk hirdetni.
Az új Facebook hirdetés létrehozó felület.
Először arra kell válaszolni, hogy mit akarunk hirdetni.

Az igazi újdonság ez, ami első lépésre nem túl nagy dolog, de gyakran teszik fel a kérdést, hogyan lehet weboldalra hirdetni, hiszen ez eddig nem volt nyilvánvaló, mostantól az lesz.

Két másik újdonságról is beszélt a Facebook a bejelentésben.

Hol jelenjen meg a hirdetés?

Korábban csak Power Editorban (Fejlett szerkesztő / bivaly szerkesztő) lehetett kiválasztani, hogy a hirdetésünk hol jelenjen meg (pl. csak mobilon, vagy csak asztali hírfolyamban), ráadásul ott sem minden felületet.
Azonban szeptemberben bekerült a webes hirdetéskezelőbe is az elhelyezés választás, ami egy nagyon fontos dolog.

A Power Editorban is azt kell eldönteni először, hogy mi a hirdetés célja.
A Power Editorban is azt kell eldönteni először, hogy mi a hirdetés célja.

A másik dolog, amit újdonságként emlegetnek az a hirdetések követése.
A létrehozáskor kiválasztott cél megjelenik a hirdetés létrehozás táblázatban is kiemelten.

Bár külön nincs szó a bejelentésben róla, de bemutatkozó videóból más érdekességek is kiderülnek. Például úgy tűnik, a Facebook jobban beavat minket a várható eredményekbe. Például a költségkeret blokkban megjelenik egy becslés, ami azt mondja el, hogy ilyen számok mellett várhatólag mekkora részét fogjuk elérni a célcsoportnak.

Hirdetés elérés becslés. Apróság, de hasznos.
Hirdetés elérés becslés. Apróság, de hasznos.

Összességében jó az irány, és bár apróságokról van szó, amik közül ráadásul némelyik már valamilyen formában korábban megjelent, fontos mindegyik, mert a segítségükkel eredményesebben fogunk tudni hirdetni.

Sok dolog van, ami nem változott a hirdetés létrehozásban, és amikről írtunk korábban, ezekről itt olvashatsz:

 

Rajongó gyűjtő hirdetés létrehozás változások

Nem tudni, kinek mikor jelenik meg az újdonság, reméljük, mielőbb megkapjuk.
Ti mit szóltok ehhez?
Nálatok már megjelent az új felület?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük