A Facebook mindent visz a magyar vállalkozásoknál?

A top 10 kkv marketing eszköz között első helyen van a honlap, második a Facebook oldal, 5. a Facebook hirdetés a Marketing Commando felmérése szerint.
Még érdekesebb azonban a tendencia.

A honlap és a Facebook oldal tavaly óta őrzi a helyét, a Facebook hirdetés viszont 6 helyet ugrott, miközben az AdWords hirdetések csak egy helyet léptek előre, a keresőoptimalizálás és a linképítés pedig visszaestek.

Top 10 marketing eszköz a magyar vállalkozások körében.
Top 10 marketing eszköz a magyar vállalkozások körében. (Forrás)

Mit jelent ez?
A vállalkozások vezetői és munkatársai egyrészt azt láthatják, hogy „mindenki” a Facebookon van, beleértve az ismerőseiket és az ügyfeleiket is, így ez a felület óhatatlanul is fontosan jelenik meg a szemük előtt.
Másrészről pedig fontos, hogy valóban jó eszközről van szó, hiszen mérhető eredményeket lehet elvárni ezek használatától, ráadásul mindezt költséghatékonyan.
Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy torz a kép, hiszen például AdWords már régóta az emberek szeme előtt van, ez az eszköz már nem tud nőni akkorát.

A keresőoptimalizálás „hanyatlása” köszönhető egyrészt annak, hogy a dolog már koránt sem annyira izgalmas, mint pár évvel ezelőtt, de sokat nyomhat a latban az is, hogy a Google mindent megtesz annak érdekében, hogy megölje ezt a tevékenységet és inkább a fizetős megoldások felé terelje az embereket.

Ugyanakkor sok minden hiányzik, bár ez csak egy tízes lista, nem férhet minden bele.
Az e-mail marketing  és a YouTube videók szerintem például egyre több cég kommunikációjában kellene, hogy kiemelt szerepet kapjanak.

Összességében azonban mindenkinek érdemes arra is gondolnia, hogy egy módszer nem elég, több felületen, több csatornán kell megszólítani az embereket, és ki kell alakítani azt a folyamatot, ahol a kommunikációs eszközök egymásra épülve tudják támogatni az eredményeket.
Vagyis egyrészt eszköz szinten kell optimalizálni, másrészt folyamat szinten.
(Arról nem is beszélve, hogy a kedvelt felületeken nagyobb a verseny is, éppen ezért jobban oda kell figyelni azokra a trükkökre, amik előnyt jelentenek.)

Az eszköz szintű optimalizálásban segítenek Facebook hirdetések esetén például ezek a tippek:

A folyamat szintű optimalizáláshoz pedig ingyenes ekönyvünket ajánlom, ami abban segíthet, hogy eredményesen tudd használni az új módszereket is. 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük