A képméretekkel nagyon el lehet szúrni a Facebook hirdetéseinket, de ez szerencsére megelőzhető...

Mire figyelj a Facebook hirdetéseknél használt képeknél?

A képméretekkel nagyon el lehet szúrni a Facebook hirdetéseinket, de ez szerencsére megelőzhető...
A képméretekkel nagyon el lehet szúrni a Facebook hirdetéseinket, de ez szerencsére megelőzhető…

A Facebook hirdetés létrehozó felület változott. A rajongó gyűjtő hirdetéseket érintő főbb újdonságokat már összeírtam itt, de van egy-két dolog, amire fontos odafigyelni.
A Facebook ugyanis igyekszik megkönnyíteni a dolgunkat, arra próbál rávenni a hirdetés létrehozása közben, hogy nagy méretű képeket töltsünk fel, ezek ugyanis a hírfolyamban is látványos méretben jelennek meg.
Egyszerűbb, gyorsabb, de áldozattal jár, ha ezt az utat követjük. Az áldozat a hirdetéseknél pedig pénzbe kerül.

A gond ilyenkor az, hogy ugyanazok a képek jelennek meg mindenhol. Viszont minden felületre más szabályok vonatkoznak, és más lehetőségek segítenek a jó eredmény elérésében.

Éppen ezért, érdemes néhány praktikus dolgot betartani, ha hatékony hirdetéseket szeretnénk:

  • A hirdetésekhez tartozó képeket mindig az adott felülethez (hírfolyam vagy jobb oldali hasáb) optimalizáljuk
  • A hírfolyamban megjelenő hirdetést és a jobb oldali felületen megjelenő hirdetést külön-külön hozzuk létre.

Persze ez többlet munkát jelent, ezért elmondom miért fontos ez.

  • A hírfolyamban használt képeknél maximum 20% szöveget használhatunk, viszont a jobb oldali hasábban használt képeknél a szöveg mérete nincs korlátozva.
  • A hírfolyamban használt képekhez a Facebook a 600 x 225 pixeles méretet javasolja, aminek a méretaránya 8:3. Ezzel szemben a jobb oldali hasábban megjelenő hirdetéseknél a képek 100×72 pixeles méretben jelennek meg. Itt a képarány 1.39:1.

Vagyis ha ugyanazt a képet használjuk, akkor két rossz közül választhatunk:

  1. Nagy méretben készítjük el a képet, hogy megjelenjen a hírfolyamban, aminek köszönhetően csak 20%-nál kevesebb szöveget használhatunk, így viszont a jobb oldali hasábnál értelmezhetetlen lesz a szöveg.
  2. Csak egy képet töltünk fel szöveg nélkül, ami mindegyik felületen nagyjából jól fog megjelenni, de így kihagyjuk a szövegbe írt kép motiváló erejét, ezzel csökkentve a hatékonyságot.

Lássuk példákon keresztül!

Különböző képeket egyszerűen feltölthetünk, vagy kiválaszthatunk a korábbiak közül. A Facebook jelöli, hogy melyik milyen méretű, és javasol egy ideálisat is.
Különböző képeket egyszerűen feltölthetünk, vagy kiválaszthatunk a korábbiak közül. A Facebook jelöli, hogy melyik milyen méretű, és javasol egy ideálisat is.

Feltöltök 3 darab különböző méretű és arányú képet a hirdetésekhez.
Kettő kicsi lesz ahhoz, hogy nagy méretben megjelenjen a hírfolyamban, az egyik viszont szép nagy.
Most nézzük meg, melyik képpel milyen hirdetések jönnek létre!

A hírfolyamban a három kép két különböző méretben jelenik meg a hirdetések mellett.
A hírfolyamban a három kép két különböző méretben jelenik meg a hirdetések mellett.

A hírfolyamban a két kicsi kép kicsi méretben jelenik meg, de mivel az egyikben túl sok a szöveg, ezt valószínűleg vissza fogja utasítani a Facebook. A harmadik kép szép nagy és jól értelmezhető (bár a méretaránya nem tökéletes).

A jobb oldali hasábban a méret ugyanaz, még sem látszik minden ugyanolyan jól.
A jobb oldali hasábban a méret ugyanaz, még sem látszik minden ugyanolyan jól.

A jobb oldali hasábban a két kicsi kép most tökéletes, de a nagy képen már nem lehet elolvasni a szöveget.

Megoldás: a kicsi képeket csak a jobb oldali felületen használjuk, a nagy képet csak a hírfolyamban.
Ehhez viszont két hirdetést kell létrehozni.

Persze fontos tudni, hogy a hírfolyamban valószínűleg még a kicsi méretű képpel is jók lesznek az átkattintási arányok, de fontos tudni, hogy a kicsi képet tartalmazó link (a hirdetés) el fog veszni a sok nagy kép között, ezért érdemes optimalizálni (illetve tesztelni természetesen).

Nektek milyen tapasztalatotok van Facebook hirdetéseknél használt képekhez?
Osszátok meg velünk a hozzászólások között, ha pedig tetszett a cikk, nyomjatok egy lájkot és egy pluszegyet! 😉

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük