Szeptember 10-től megváltoznak a Facebook hirdetéseknél használt képméretek

Változó Facebook hirdetés típusok

Szeptember 10-től megváltoznak a Facebook hirdetéseknél használt képméretek
Szeptember 10-től megváltoznak a Facebook hirdetéseknél használt képméretek

Szeptember 10-től változik a Facebook hirdetési rendszere, erről már írtam, és arról is, hogy az egyik legfontosabb változás a képméretek növekedése és az arányok egységesítése lesz az asztali és a mobil felületen.

Szerintem a legnagyobb nyertese a dolognak a bejegyzés alapú link hirdetés lesz (Page post link ads), de az FBPPC cikke alapján nézzük át, hogyan változik a többi hirdetés típus megjelenése!

Amiért érdemes ezzel a dologgal foglalkozni, az az, hogy a képméretek változása a normál bejegyzéseket is érinteni fogják valószínűleg, hiszen a bejegyzés alapú hirdetések mindig a normál bejegyzésekkel egyeztek meg eddig. Vagyis ha nem hirdetsz, akkor is érdemes átnézned, mire számíthatsz a posztjaidnál.

Bejegyzés alapú link hirdetések (Page post link ads)

Ahogy már írtam, ez nagyon fontos változás, hiszen a weboldalunkra mutató linkek végre tisztességes méretben fognak megjelenni.
Az asztali verzióban 154×154 pixelről 400×209 pixelre nő a kép méret az arány pedig 1:1-ről 1.91:1-re változik. A Facebook egyébként 1200×627 px-es méretet javasol.

Arra fontos odafigyelni, hogy ha automatikusan húzza be a Facebook a linknél a képet a weboldalról, akkor az open graph-ban a megfelelő méretű és arányú kép legyen megadva.

Az új link hirdetés a Facebookon
Az új link hirdetés a Facebookon

Oldal lájk hirdetés (Page Like ads)

Az oldal lájkolás hirdetésének mérete és aránya sokat változott az utóbbi időben, sőt, több verziót is láttunk attól függően, hogy ki mikor lájkolt, illetve sponsored story (támogatott esemény), vagy sima hirdetés volt.
A hivatalos változás mindenesetre ez: 100×72 pixelről 400×150 pixelre nő a kép 8:3-as aránnyal, ami egyébként a borítófotó aránya, hiszen itt a borítófotót használja fel a Facebook.

Oldal lájk hirdetés változása
Oldal lájk hirdetés változása az asztali hírfolyamban

A változás mobilon már régóta látszik.
Itt egyébként 100×72 pixelről 560×210 pixlere nőtt a kép, ugyanúgy 8:3-as aránnyal. A Facebook egyébként azt javasolja hogy 1200×450 pixeles képeket használjunk a page like típusú hirdetésekhez.

Oldal lájk hirdetés változás mobil verzióban
Oldal lájk hirdetés változás mobil verzióban

Ajánlat hirdetés (Offer Ads)

A Facebook ajánlatnál használt kép a hírfolyamban 90×90 pixelről 400×209 pixelre nőtt, az új arány :1.91:1.
Mobilon 560×292 pixeles kép fog megjelenni. A Facebook 1200×627 pixeles képet javasol ehhez a hirdetés típushoz.

A Facebook ajánlat (offer) hirdetés változása
A Facebook ajánlat (offer) hirdetés változása az asztali böngészőben

 

A Facebook ajánlat változása a mobil verzióban
A Facebook ajánlat változása a mobil verzióban

Esemény hirdetés

Az esemény hirdetéseknél ezentúl 400×150-es kép fog megjelenni, ami itt is 8:3-as képarányt jelent.

Az esemény hirdetések megjelenésének változása a hírfolyamban.
Az esemény hirdetések megjelenésének változása a hírfolyamban.

Ha minden változás részletesen érdekel, azt javaslom, nézd meg a Facebook hivatalos dokumentációját, amit PDF-ben tudsz letölteni innen.

Remélem az új képméretek több konverziót, és jobb eredményt fognak jelenteni, amint lesz összehasonlítás, természetesen be fogunk számolni róluk. 🙂

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük