Szeretnéd az offline vevőidet, vagy egy esemény résztvevőit utolérni Facebook hirdetéssel?
Szeretnéd a hírlevél feliratkozóidat Facebook hirdetéssel is utolérni?
Többek között ilyen lehetőségeket nyújt a Facebook Custom Audience (egyedi közönség) célzás azoknak, akik e-mail cím, telefonszám Facebook azonosító vagy mobil hirdetés azonosító adatbázissal rendelkeznek.
Ebből persze a legtöbb embernek talán a telefonszám és az e-mail cím a legfontosabb.
Eddig saját adatbázist csak a Power Editor (Fejlett szerkesztő) segítségével tudtunk célozni, de végre megérkezett ugyanez a megoldás a webes hirdetés kezelő felületre is.
Nézzük, hogy működik!
Custom Audience hirdetés célzás
A bal oldalon a hirdetés kezelő menüjében megjelent az új, közönségek (audiences) opció, erre kattints!
Ha még nem hoztál létre közönséget, a tájékoztató szöveg alatti zöld gombra kell kattintanod, és már kezdődik is a folyamat.
A saját adatbázis feltöltésére két megoldás van:
1. csv vagy txt formátum, amit gyakorlatilag bármilyen adatbázis kezelőből, CRM rendszerből vagy hírlevél szoftverből ki tudsz konvertálni
2. MailChimp hírlevél szoftverből közvetlen inportálás.
Ha ezt választod, akkor be kell jelentkezni a mailchimp-be a Facebook popup ablakán keresztül, és mindössze annyi a dolgod, hogy kiválaszd, hogy a Mailchimp listáid közül melyiket importálj a Facebook.
Természetesen akármelyik megoldást választod, csak olyan adatokat tölthetsz fel, amelyikre engedélyt adtak az adatbázis tagjai.
A feltöltött adatbázist a Facebook feldolgozza, és megpróbálja a felhasználók között megkeresni az e-mail címmel, telefonszámmal vagy valamilyen azonosítóval megadott embereket.
Ez itt viszonylag gyorsan megy, legalább is a Power Editorban korábban 1-2 órát is kellett várni, most csak 30 percet ír, és a tesztjeink szerint is gyorsan végez.
Ahogy létrejött a közönség a feltöltött adatbázisból, máris indíthatod a hirdetést a közönségeket felsoroló táblából, de a normális utat is választhatod, ahol a célzások között tudod beállítani, hogy melyik feltöltött közönségnek jelenjen meg a hirdetés.
A közönséget természetesen kombinálhatod másik célzási módszerekkel, illetve több listát is kombinálhatsz, így célozhatsz például úgy, hogy hozzáadod a feltöltött hírlevél feliratkozóidat, de kivonod a vásárlóidat.
Összességében a Custom Audience célzási lehetőség egy nagyon jó dolog, és nagyon hasznos, hogy ezt végre minden hirdető könnyen tudja használni a sima hirdetéskezelő felületen is.
Bár hozzá kell tenni, hogy a Power Editorban tud pár további funkciót, hiszen a hasonló közönség célzást (Similar audiences) és az elmentett közönségek egyelőre csak ott működnek.
Ti próbáltátok már a saját adatbázis alapú Facebook hirdetéseket? Írjátok meg a tapasztalataitokat a hozzászólások között!