Közel 4 milliárd felhasználó és soha nem látott bevételek. Nagyjából ez derült ki a Meta tőzsdei jelentéséből. De lássuk az izgalmas részleteket!
- Összesen majdnem 4 milliárd ember (3,98) használja a Meta valamelyik fő platformját (Facebook, Instagram. Whatsapp, Messenger) havi szinten, bár az emelkedés „csak” 20 millió volt az utolsó negyedévben. A napi felhasználók száma 3,19 milliárd.
- A Facebook felhasználói száma havi szinten 3,065 milliárd, napi szinten pedig 2,11 milliárd. Itt érdekes még az is, hogy az egyes régiók hogyan teljesítettek. Ázsia és Afrika továbbra is növekszik, Európa és Észak-Amerika azonban inkább stagnál, de legalább már nem csökken.
- A Meta 40,111 milliárdot keresett (rajtunk) az utolsó negyedévben, amiből 38,706 milliárd származott hirdetésből.
- Ha már hirdetések: a negyedik negyedévben 21%-kal több hirdetést jelenítettek meg, mint az előző évben, a teljes évet vizsgálva a növekedés 28%. A hirdetési árak a negyedik negyedéven 2%-kal emelkedtek az előző évhez képest, az egész évet vizsgálva azonban már 9%-os az éves növekedés
- Most először lépte át a Reality Labs üzletág az 1 milliárdos bevételt, igaz mellette 4 milliárdnál több is volt ennek a részlegnek a vesztesége. Ez a csapat foglalkozik egyrészt a metaverzummal, másrészt pedig az Questtel, ami a cég virtuális valóság szemüvege.
- Az emberek 3,5 milliárd Reels videót osztanak meg minden egyes nap.
- A Threads felhasználói száma havi szinten 130 millió. Ezzel a Twittertől még messze van, de Zuckerberg büszkén mondta, hogy most már többen használják, mint a bevezetéskor tapasztalható kiemelkedő csúcs idején. Igaz arról nem beszélt, hogy azóta már Európát is bekapcsolták a rendszerbe.
És merre megy a Meta 2024-ben?
Zuckerberg hosszasan beszélt erről is, de röviden össze lehet foglalni: mindenhol, mindenkinek mesterséges intelligenciát akarnak adni. Érdekes egyébként, hogy ennek ellenére nem „mesterséges” intelligenciaként hivatkozott a fejlesztési irányra, hanem általános intelligenciaként. Ugyanis a mai megoldásoknál jobbakat szeretnének adni a felhasználóknak a hétköznapi kommunikációhoz, a hirdetések kezeléséhez és a fejlesztési területekhez egyaránt.
Az AI (vagy inkább GI) jövője mellett azért a Metaverzumra is fókuszál a cég, de itt is egyre fontosabb szerepe lesz az AI-nak. Ahogy az olyan kütyükben is, mint a RayBan-nel közösen megalkotott szemüveg, amelyikbe szintén van beépítve AI.
Rövid távon azonban két fő csapásirány van:
1. Reels videók AI alapú ajánlásokkal
2. Üzenet alapú marketing amit egyes piacokon már elkezdtek monetizálni Whatsappon, de könnyen lehet, hogy hamarosan már nekünk is fizetnünk kell a chatbotunk üzeneteiért.
Ez volt hát a Meta szokásos jelentése, ami alapján izgalmas irányokba fog még fejlődni a cég és az egyes eszközeik is.