Mi az a Threads, és mit kell tudni róla marketingesként?

Újabb közösségi platformmal bővültek a lehetőségek, már Európában is elérhető a Threads. Ideje megismerkedned ezzel a platformmal, hogy tudd, érdemes-e használnod a kommunikációban!

Mi az a Threads?

A Meta legújabb közösségi platformja, ami tulajdonképpen az X (korábban Twitter) másolata. Nem tud még mindent, amit az X, de a megjelenésben, a kezelésben és a funkciókban nagyban hasonlít, és nagyon gyorsan fejlődik.
A Threads tulajdonképpen egy rövid szöveg alapú közösségi platform, ami persze – a korhangulatnak megfelelően – tud kezelni képeket és videókat is.

A Threads az Instagrammal szorosan együttműködik, egyfajta kiterjesztés, az Instagram profiloddal tudsz regisztrálni a Threads-be, és az Instagram profilodon is megjelenik a Threads profilod linkje.

Ha nem akarsz az Instagram profiloddal kapcsolódni, akkor használhatod fiók nélkül is a Threads platformot, de így nem tudsz tartalmat közzétenni, csak mások üzeneteit böngészheted.

Mi a különbség az X és a Threads között?

Az X több formátumot támogat, használhatsz rajta hashtag-eket, vannak rajta közvetlen üzenetek, míg a Threads-en jelenleg korlátozottabbak a funkciók. Ugyanakkor szinte hetente jelent be új funkciókat a Meta, így egyre kisebb a különbség.
A Threads egy olyan platform, amelyen -a Meta többi platfomjához hasonlóan – erős a moderáció, míg az X a szólásszabadságot részesíti előnyben, és minimális moderálással próbál működni.
Az X-en van prémium, előfizetéses lehetőség valamint reklámok, támogatja a tartalomkészítőket. A Threads ezzel szemben reklámmentes – legalábbis még. Ha itt is a szokásos stratégiát követi a Meta, akkor nagyjából 1 milliárd felhasználót kell elérniük ahhoz, hogy elindítsák a reklámokat.
A legfontosabb, hogy az X egy nagyon fontos kommunikációs terep a politika, a gazdaság és a technológia iránt érdeklődőknek. Nem ritkán ezen a felületen osztják meg a véleményüket politikusok, üzletemberek, művészek, sőt gyakran vitába is keverednek ezen a platformon. Ugyanakkor mióta Elon Musk átvette a céget, sokan elpártoltak az X-től, ezért kérdéses mi a jövője. Tulajdinképpen ez is az egyik oka annak, hogy a Meta – az Instagram égisze alatt – elindította a Threads-et.

Ugyanakkor jól látható, hogy a Meta mindent megtesz azért, hogy minél szélesebb közösséget csábítson be a Threads-be. Például Zuckerberg bejelentette, hogy elkezdik tesztelni azt, hogy interoperábilissá tegyék a rendszert az ún. fediverzzel. Vagyis valamilyen szinten átjárhatóvá teszik a Threads rendszerét a kisebb, független közösségi platformok hálózatával. Gyakorlatban most azt tesztelik, hogy a Threads fiókok posztjai megjelennek többek között Mastodonon. Ez az a nyílt, független közösségi platform, ahova a Twitter felhasználók egy része menekült Musk ámokfutása nyomán.

Milyen marketing lehetőségekeink vannak a Threads-en?

Az X, bár felhasználói számban elmaradott a Facebookhoz képest, mégis – a korábban említett politikai és gazdasági témák miatt- nagyon erős és fontos platform, az USA és a nyugat-európai piacon megkerülhetetlen. Kérdéses, hogy az elmúlt hónapok turbolenciái miatt ez az előny megmarad-e.

Magyarországon viszont az X-et elhanyagolható mennyiségű ember használja. Valahogy a magyar piaci viszonyokhoz képest rosszkor jelent meg, először az iWIW miatt nem tudott sikereket elérni, később inkább a Facebook miatt.

Kérdés, hogy a Threads megtalálja-e a helyét?

Lesz-e olyan ereje az Instagram integrációnak és a Meta támogatásnak, ami miatt tömegek kezdik el használni a platformot Magyarországon, és vissza is térnek rá napi rendszerességgel?
Ezt nyilván nem tudjuk, talán pár hét múlva tisztábban látunk.

Mit kezdj a Threads platformmal marketingesként?

Egyelőre kezdenek feljönni a platformra a felhasználók, mindenki ismerkedik vele. Persze a Meta mindent megtesz azért, hogy felpörgesse a kapcsolatépítést a platformon, például ha regisztrálsz, egy mozdulattal át tudod húzni Instagramról az alap adatokat, és felajánlja, hogy kövesd be az Instagramos kapcsolataidat itt is. Érdekes módon itt tulajdonképpen előre követed be őket, ami majd akkor aktivizálódik, ha ők is regisztrálnak.

Azt javasolom, csatlakozz a Threads-hez és minden platformodon jelezd, hogy itt vagy, és hívd meg a követőidet, hírlevél feliratkozóidat ide is.

Mit kommunikálj a Threads-en?
Talán furcsának hangzik, de elsőre érdemes ugyanazt kommunikálnod itt is nagyrészt, mint amit máshol.
Ha kiraksz egy posztot Facebookra, oszd meg itt is!
Ha felraksz TikTok-ra egy videót, azt is pakold ki nyugodtan!

De közben próbálj ki olyan poszt típusokat, beszélgetés formátumokat, amik máshol nem működnek!
Kapcsolódj be másik beszélgetésekbe, és kísérletezz!
Mivel nem tudjuk, hogy milyen felhasználók jönnek ide, és milyen formátumok lesznek a nyerők a magyar célközönség esetében, ezért érdemes kipróbálni több megoldást!

…és persze ne feledj el követni minket is a Threads platformon! 😉