DMA: fals elérés és rosszabb hirdetési eredmények Facebookon és Instagramon?

Március elején életbe lép a DMA ami felhasználói szinten elvileg nagyobb biztonságot ígér, hiszen például megakadályozhatjuk majd azt, hogy ugyanaz a szolgáltató (pl. Meta vagy a Google) felhasználja az adatainkat több saját platformon beül.

A Metánál ez például azt jelenti, hogy szétkapcsolhatod az Instagram és a Facebook fiókjaidat, és beállíthatod majd, hogy az egyikben keletkező adatokat ne használja fel a másik. De ez vonatkozik több más szolgáltatásra is, ilyen például a Messenger, a Gaming vagy a Marketplace.
Mindegyik használható lesz akár önállóan is, mégha ezért némi kényelemről le is kell mondani. A Marketpolace-nél ez például azt jelenti, hogy ha leválasztod a Facdebookról a profilodat, akkor csak e-mailben veheted fel a kapcsolatot egy eladóva, ha érdekel a cucc, amit árul. Erről mindenki személyreszabott értesítéseket fog kapni a következő hetekben.

Ok, eddig a hír, de mit jelent ez marketing oldalról? A helyzet az, hogy nagyon komoly következményei lehetnek.

Az egyik a fals adatok megjelenése a hirdetések eredményeiben.
Ez tulajdonképpen nem új, hiszen az elérésben már régen kicserélte a Meta az „emberek” szót „fiókközpont fiókra”, pont a fenti okok miatt. Viszont eddig ez csak a Facebook és az Instagram szétválasztást jelentette, most még jobban darabolódhatnak az adatok.

Amikor elérést látsz az eredmények között, ezt mindenképpen vedd figyelembe.

A másik érdekes dolog a célzási pontosság lesz. Pontosabban: pontatlansága.
Hiszen ha ugyanannál az embernél nem látja (pontosabban nem használhatja) a Meta az Instagramnál keletkező adatokat akkor, ha Facebookon jelenítesz meg hirdetést, az további pontatlanodáshoz vezethet. (feltéve, hogy tényleg betartja a Meta azt, amit ígért)

Mit lehet tenni ilyenkor?
Nyilván az egyik dolog, ami javíthat a helyzeten az a mesterséges intelligencia alapú célzások (Advantage+ audience például). A másik pedig az, ha egyre jobban kezdesz támaszkodni a saját adatokra, például a weboldaladból érkező eseményekre, mikro konverziókra. Ehhez viszont arra van szükséged, hogy a Konverziók API rendesen be legyen állítva.

Egyébként nem gondolom azt, hogy tömegek fogják teljesen szétválasztani a Meta profiljaikat, de vannak olyan célcsoportok, ahol ez nagyobb arányba fog előfordulni. Figyelj oda erre is, ha futtatsz Meta hirdetéseket!