A Meta frissítette a hirdetési kampányok mérésénél használt kifejezéseket

Apróság, de ha Facebook vagy Instagram hirdetési kampányokat futtatsz, fontos tudni, hogy változtak azok a kifejezések, amiket a mérésnél használ a Meta.

A lényeg, hogy az „emberek” helyett „fiókközpontbeli fiókokat” látunk a hirdetési jelentésekben.
Ez azért van, mert a Meta létrehozott egy Fiókközpontot ahol összekapcsolva is lehet kezelni a különböző platformokon futó profiljainkat ha akarjuk.
Ennek felhasználóként az a jelentősége, hogy könnyebben átlátjuk, hol milyen adatokat osztunk meg, ráadásul idekerült a hirdetési beállítások kezelése is azzal a céllal, hogy még átláthatóbb legyen minden felhasználó számára minden, ami rájuk vonatkozik.

A Fiókközpont viszont elhozott egy olyan helyzetet, hogy a Meta felhasználói választhatnak, hogy összekapcsolt fiókot használnak, vagy mindegyiket egymástól függetlenül kezelik.
Ha például egy személynek egy Facebook- és egy Instagram-fiókja van, amelyek össze vannak kapcsolva, akkor az az ember egy Fiókközpont-fióknak számít. Ha azonban ugyanazok a fiókok nincsenek összekapcsolva, a rendszer ugyanazt az embert két külön Fiókközpont-fióknak számítja a hirdetések mérésénél.

A mérési módszer tehát nem változott, eddig is két embernek számított az, aki nem kapcsolta össze az Instagram és a Facebook profilját. Csupán annyi történt, hogy más az elnevezés.

Persze ez kicsit megint az a helyzet, ami hirdetőként nem túl szerencsés, de felhasználóként, adatvédelmi oldalról valószínű, hogy inkább örülhetünk neki.