Attribúciós összehasonlítás a Facebook hirdetéseknél

Sokáig nagyon hasznos lehetőség volt a különböző hozzárendelési időszakok összehasonlítása a Facebook-hirdetéseknél (is), de az IOS14 körüli átalakulás környékén ez megszűnt.
Közben újra visszakerült a hirdetéskezelőbe a megoldás, amit mindenkinek érdemes használni!
Ebben a cikkben megnézzük, hogy mi ez, és hol találjuk az eszközt.

Mi az az attribúciós összehasonlítás?

Amikor valaki kattint egy Facebook hirdetésedre ami a webáruházadra visz, lehet hogy nem azonnal vásárol, csak mondjuk 4 nap múlva, amikor újra eszébe jut a probléma. Ekkor beírja a keresőbe, vásárol a webáruházadban, vagyis születik egy konverzió. Kérdés, hogy ekkor melyik csatornád felel a konverzióért? A Facebook hirdetés, ami elindította a folyamatot, amivel először találkozott, vagy a keresőoptimalizálás, hiszen a keresőből érkezett a látogató az utolsó alkalommal, amikor vásárolt?

Az attribúciós modellek ezeket a helyzeteket segítenek elemezni, hiszen így meg tudjuk vizsgálni a Meta hirdetéskezelőjén belül is, hogy mondjuk megtekintése utáni napon volt-e hatása mondjuk a webes konverziónkra a hirdetésünknek, vagy mondjuk a kattintás utáni 7 napon belül hozott-e valami eredményt?

Hol találjuk ehhez az eszközt?

A Hirdetéskezelőben az Oszlopok felületet érdemes megnézni, ahol a lista legalján, az „Oszlopok testreszabása” és az „Beállítás alapértelmezettként” lehetőség alatt találod a „Hozzárendelési beállítások összevetése” lehetőséget.

Ha erre kattintasz, felugrik egy kis ablak, amelyikben beállíthatod, hogy a táblázatban milyen hozzárendelési időszakokat mutasson meg.
A következő lehetőségeid vannak:

  • 1 napos megtekintés
  • 1 napos kattintás
  • 7 napos kattintás
  • 28 napos kattintás

Például az 1 napos megtekintés esetén miután valaki látta a hirdetésedet, és egy napon belül van valami aktivitása (például vásárlás, feliratkozás a weboldaladon), akkor ezt konverziónak fogja mutatni a rendszer.

Az 1, a 7 vagy a 28 napos kattintás pedig azt jelenti, hogy miután valaki kattintott a hirdetésedre, hány napon belül vegye figyelembe azt a hirdetés mérőszámainál. Ha például én kattintok a hirdetésedre ma, és 10 nap múlva vásárolok, akkor az egy és a hét napos eredményeknél ez nem fog látszani, a 28 naposnál viszont igen.

Az attribúciós összehasonlítást eléred a riportoknál is, ott egy kicsit jobban eldugva: A kimutatási beállításoknál (jobb felső sarok, három kicsi pöttyös menü) találod a „Hozzárendelési beállítások összevetése” lehetőséget, ami ugyanúgy a fent bemutatott felugró ablakhoz visz.

Nagyon fontos ez a lehetőség a hirdetési teljesítmény értékeléséhez, ha még nem használtad, vagy Nálad sem jelent még meg, itt az ideje, hogy használd a teljesítmény elemzéséhez ezt a megoldást!