Hol vannak a Facebook oldalak elemzései adatai? 2.

Az új oldal élmény váltás kapcsán az egyik legfájóbb dolog, hogy a jól megszokott statisztika export – finoman szólva is- leegyszerűsödött.
Ebben a cikkben még nyáron írtam arról, hogy hol találjuk meg az adataink egy részét a váltás után. Azóta némileg finomodott a helyzet, hiszen az adat export bővült kicsit, így a Business Suite-on belül már több különböző szempont szerint tudjuk exportálni az adatokat.

De ezek sajnos még mindig kevés információt hordoznak, hiszen nem tudjuk bennük külön kezelni például azt, hogy mekkora az organikus elérésünk, vagy éppen a hirdetési elérésünk. Csak a teljes elérési adatokat láthatjuk.

Ez már csak azért is furcsa, mert API szinten a részletes adatok továbbra is elérhetők.
Ha valamilyen külső eszközt használsz, mint például a Supermetrics vagy Windsor.ai, ezekkel hozzáférhetsz a részletes adatokhoz, sőt akár beviheted azokat Google sheetbe vagy Looker Studioba (lánykori nevén Data Studio), ezekben pedig egyszerűen dolgozhatsz tovább, vagy készíthetsz akár könnyen olyan marketing dashboard-ot, amin minden részletes adatot folyamatosan tudsz követni.

Így visszakapod az összes korábbi adatodat, sőt: akár egymás mellett megjelenítheted a Facebook, az Instagram, a YouTube és a Google Analytics adatait. Egyszer elkészíted a kis felületed, utána pedig nincs más dolgod, minthogy rendszeresen figyeld és elemezd!

Talán meglepődnél, de egy ilyen marketinges dashboard-ot 1-2 óra alatt össze lehet könnyedén rakni bármilyen programozói tudás nélkül. Egy rövid előadás keretében meg is fogom mutatni, hogyan!
A Liftup Social Media Hubban ugyanis lesz egy előadás, amelyikben a következőket fogod lépésről-képésre megismerni:

  • hogyan tudsz egyszerűen (programozói tudás nélkül!) hozzákapcsolni Google Sheet-be adatokat exportálni közösségi platformokról
  • Facebook oldal, Facebook hirdetési fiók, Google Analytics, Instagram, YouTube adatokból fogsz tudni egy felületre olyan diagramokat összeállítani, amik folyamatosa fognak frissülni utána
  • A Facebook oldaladnál külön grafikonokat fogsz tudni készíteni az organikus forgalmadnak, a rajongói növekedésnek, és más fontos mutatóknak is
  • Összességében el fogsz tudni készíteni az előadás után egy olyan egyszerű felületet, amire utána ha ránézel, mindig azonnal teljes képet kapsz a közösségi felületeid hatékonyságáról
Egy hasonló marketing dashboard-ot könnyedén össze tudsz állítani Te is az előadás után

Csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, ismerd meg, hogyan tudsz ilyen összefoglaló statisztikai nézeteket készíteni akár a saját cégednek, akár az ügyfeleidnek, és egyszerűsítsd le az elemzési munkát, csökkentsd le az elemzéssel töltött időt! Kezdd itt!