Toborzás a Facebookon. Milyen módszerek működnek?

Álláshirdetés poszt, pontos célzási lehetőség… ezekről már csak álmodozunk, amikor arra gondolunk, hogy toborzó kampányt futtassunk a Facebookon. Hiszen az elmúlt évben nagyon durván korlátozta a cég a lehetőségeinket.

Egyrészről megszüntette az álláshirdetés posztokat, amik korábban nagyon sok előnnyel jártak. A posztok mögötti rendszer akár a teljes toborzási folyamat menedzsmentjében is segített kisebb cégek esetében. (Más kérdés, ez mennyire felelt meg a GDPR-nak?)

A célzási lehetőségek pedig két oldalról is csökkentek. Egyrészről általában is kevesebb célzási lehetőségünk van, másrészt pedig az álláshirdetéseket (amikor azokat meg is hirdetjük) be kell sorolni a Foglalkoztatás speciális hirdetési kategóriába. Ott pedig töredékét használhatjuk a célzási lehetőségeknek, arról nem is beszélve, milyen óvatosan kell fogalmazni, hiszen nagyon könnyen letiltják diszkriminációra hivatkozva. Persze se a diszkriminatív megfogalmazás tiltása, se a speciális kategória nem új, de az utóbbi hónapokban sokkal szigorúbban kezelik, mint korábban.

Szóval nincs egyszerű helyzetben az a cég, amelyik új munkatársakat keres a Facebook segítségével.
De ez nem jelenti azt, hogy ne használjuk a Meta platformjait ilyen célokra. Sőt!

Rengeteg cégnek továbbra is szuper lehetőségeket nyújt a Facebook, az Instagram és a hirdetési rendszer. Íme pár dolog, amit érdemes kipróbálni:

  • Lead hirdetések álláshirdetés poszt helyett: a segítségével könnyen automatizálhatjuk a beérkező jelentkezéseket, ráadásul az egyszerű űrlap megkönnyítheti a dolgunkat.
  • Messenger chatbot vagy űrlap álláshirdetés poszt helyett: szintén segít az automatizálásban, ráadásul könnyen tudunk vele előszűrni is.
  • Hasonmás közönség célzások a korlátozások kiküszöbölésére: ha nem tudunk részletesen célcsoportot választani, vegyük igénybe az algoritmusokat! Keressünk például új jelentkezőket a korábbi jelentkezők adatai alapján! (Természetesen odafigyelve az adatvédelemre is…)
  • Privát posztok és megosztások: sokan nem használják, pedig a személyes profiljuk (vagy a kollégák személyes kapcsolati hálója!) nagyon hatékonyan tud működni.
  • Toborzás csoportokban: nem csak a hirdetés, a szakmai közösségek is jól használhatók új kollégák keresésére.

Ezeket a módszereket folyamatba szervezve nagyon hatékonnyá tehetjük a toborzó kampányokat. Érdemes őket használni.

Persze van több módszer is, és ezeknél sem mindegy, milyen beállításokkal, koncepciókkal dolgozunk. Az adatvédelmi háttér pedig különösen fontos. Éppen ezért tartunk egy három részes előadás-sorozatot a Liftup Social Media Hubban, ahol a hatékony közösségi média toborzás különböző oldalait dolgozzuk fel.

Az első alkalommal, július 5-én a folyamatokat nézzük végig példákon keresztül. A második alkalommal, július 19-én a Facebook hirdetési platformjában és a használható módszerek részleteiben mélyedünk el. A harmadik alkalommal (augusztus 2.) pedig a az adatvédelmi hátteret nézzük végig.

A Toborzás a közösségi médiában előadás-sorozat minden Liftup Social Media Hub tagnak ingyenes. Ha még nem vagy tag, itt az idő, hogy csatlakozz, hiszen a toborzáson kívül kívül rengeteg olyan előadás, képzés, videótréning és esettanulmány vár rád, amelyikkel sikeres és naprakész lesz a közösségi marketinged. Csatlakozz! 🙂