6 tipp a Metától, amivel a közösségi média jelenléted javíthatod

Mitől jobb az egyik hirdetés, mint a másik? Mitől hitelesebb egy poszt, mitől érdekesebb, mitől hatékonyabb?

Ehhez gyűjtött össze a Meta 6 tippet egy korábbi kutatásaik alapján, amit ők úgy fogalmaztak meg, hogy 6 kulturális kód, amitől emberibb lesz egy márka a platformjaikon. A listát a natív hirdetések kapcsán állították össze, de nyilván a teljes közösségi marketing jelenlét kapcsán is helyes ez a megközelítés.
Az alapokat egy Instagram sztorikon alapuló kutatás adta, ahol többek között észrevették, hogy a mobillal felvett, alacsonyabb minőségű tartalmak sokkal eredményesebbek voltak, mint a stúdióban készített, végletekig kipolírozott, profi felvételek. De nyilván vannak más, jól működő módszerek is, nézzük, mit javasol a Meta!

  1. Valós emberek meséljenek valós történeteket!
    Kérd meg a munkatársakat vagy a vevőket, hogy mutassák be ők saját sztorijukat! Ez hitelességet ad a márkának.
  2. Használd az adott platform nyelvét, vizuális szokásait!
    Így érthető és befogadható lesz a tartalom, hiszen a felhasználók könnyedén megértik az üzenetet. Ezért jó, ha a márkák Instagramon fekvő helyett négyzetes képeket használnak, amikor TikTokon készítenek az éppen futó mémhez kapcsolódó videókat.
  3. Használd ki az alkotók (influenszerek) erejét a bizalom és az erősebb kapcsolat megteremtése érdekében!
    Nem véletlen, hogy az influenszerek olyan sok emberhez jutnak el, és olyan nagy bázist tudnak építeni. Ők valóban értik, mik az érdekes témák, mik a jó tartalmak, milyen a jó vizuális nyelv, ezért tudnak ilyen nagyra nőni. Használd ki az erejüket, működj velük együtt! Persze erre nem csak a legnagyobb influenszerek képesek! A Mikroinfluenszerek, sőt a a cégen belül „kinevelt” influexpertek (belső szakértők, akik kifelé is kommunikálnak) is nagyon sokat hozzá tudnak tenni a céged marketingéhez.
  4. Engedd be az embereket a színfalak mögé!
    Készíts „hogyan készült..?” videókat! Olyanokat, amik bemutatják, hogyan működik a céged, hogyan zajlik a termékfejlesztés, a szolgáltatás vagy akár a marketing anyagok készítése!
  5. Legyél bátran amatőr! Használj kevésbé profi tartalomkészítő megoldásokat!
    A mobillal készített, egyszerű videók azt az érzetet keltik, hogy ez egy természetes tartalom, amit akárki el tud készíteni. Ez a „közülünk való” érzés is hitelesebbé teszi a céget.
  6. Legyél humoros, és szórakoztató!
    A humor képes lebontani határokat, megtörni a jeget. Ezzel könnyebben át tudod vinni a komolyabb üzeneteket is. Nem véletlen, hogy TikTokon, vagy éppen Reelsben is jól működnek a szórakoztató sztorik, a helyzetek vicces bemutatása. Próbáld ki Te is a kommunikációdban a humort!

Szeretnél jobb eredményeket? Természetesebb, közvetlenebb kommunikációt? Kezd el használni a fenti megoldásokat tudatosan, és biztos meg lesz az eredménye!