Fontos Instagram algoritmus változásról számolt be Adam Moseri, a platform vezetője. Annak ellenére, hogy tulajdonképpen nem újdonság (hiszen a korábbi algoritmusokról szóló cikkben is volt erről szó), az, hogy külön beszélt erről, mutatja a jelentősségét.
Az eredeti tartalmat előrébb sorolja az Instagram algoritmusa. Értsd: ne ossz meg TikTokos videókat!
Főleg a Reelsben és néha storykban jellemző az, hogy TikTokról letöltött videókat osztanak meg a felhasználók. Van, hogy ezeket ők készítették, és van olyan is, hogy egyszerűen megtaláltak a TikTok-on egy más által készített videót, és ezt osztják újra Instagramon.
Vagyis nem az a gond, ha valaki Instagramon kívül szerkesztjük meg a videót. Nyugodtan lehet másik képszerkesztőben, videószerkesztőben készíteni tartalmat, aztán feltölteni Instagramra. Ameddig az eredeti tartalom.
Viszont máshonnan (TikTokról) letöltött videót, amelyiken ráadásul még ott a TikTok logó is, nem jó ötlet feltölteni saját profilba.
Ez a frissítés komoly kihívás lehet a tartalom aggregátoroknak.
Sok profil számára jó megoldást jelentett eddig az elérés növelésre az, ha mémeket, vicces videókat osztottak újra. Innentől fogva nekik nehezebb dolguk lesz.
A rangsorolás áthangolása folyamatban van. Moseri szerint az Instagram nem tudja biztosan minden esetben, hogy a megosztott tartalom eredeti-e vagy nem. Különböző osztályozások segítségével próbálják megjósolni, hogy egy tartalom eredeti-e, illetve azt is, hogy a profil elsősorban eredeti tartalmakat oszt-e meg, vagy jellemzően nem.
Ez pedig biztos sok problémát fog jelenteni, biztosan sok téves riasztás lesz.
Többet szeretnél tudni az Instagram és a többi közösségi platform üzleti lehetőségeiről, a kommunikációról, a hirdetésekről?
Csatlakozz a Liftup Social Media Hub-hoz, és rögtön hozzáférsz többek között a Hatékony Instagram Hirdetések videótréninghez és az Alapozó TikTok Hirdetések videótréninghez!