Mindenki számára elérhető az Effect House a TikTok kiterjesztett valóság platformja.
Nekem sikerült bekerülnöm a zárt béta programba még tavaly év végén, készítettem is pár effektet, ezért összegyűjtöttem pár információt, ami ahhoz kell, hogy el tudj Te is indulni.
Hogyan fejlessz effektet TikTokra?
A fejlesztés technikai oldalról egy felületen történik. Le kell tölteni az Effect House fejlesztő környezetet (jelenleg csak Mac-re), és a telepítés után már indulhat is a fejlesztés.
Attól függően, hogy mit szeretnél csinálni, lehet, hogy másra nem is lesz szükséged. Ha például csak egy arcfestés jellegű effektben gondolkodsz vagy egy olyanra, ami a hátteret kicseréli valamire, akkor gyakorlatilag az Effect House-ban meg fogsz tudni oldani mindent. Maximum valamilyen képszerkesztő programra lehet szükséged.
Ha azonban valamilyen 3D-s elemet szeretnél használni, akkor szükséged lehet 3D fejlesztői környezetre is, főleg, ha valamilyen egyedi 3D elemet szeretnél használni. Ha azonban nem tudsz, vagy nem akarsz bíbelődni 3D elemekkel, akkor könnyen találsz ilyeneket akár ingyen is.
Ha megvan a 3D-s elem, nincs más dolgod, mint ezeket beimportálni az Effect House-ba, ahol már kezdődhet is a munka! A 3D-s elemedet méretezheted, mozgathatod, interakciókat állíthatsz be.
(Igen, tudom, ez elég nagyvonalú leírás, de ahány ötlet, annyi lehetőség. Szerencsére a TikTok segít az ötletelésben példákkal, és az effektek kialakításában tutorialokkal.)
A kész effektet aztán feltöltheted az Effekt House weboldalra, ahol egyrészt kezelheted az effektjeidet, másrészt pedig megtalálsz egy áttekintő statisztikát arról, hogy mennyien, és hogyan használták őket.
Hogyan terjesztheted a saját Effektedet?
Amint publikálod az effektedet, a profilodban megjelenik egy új fül, ahol közvetlenül elérhetők az effektjeid.
Ezt már bárki használhatja a videóinak a készítéséhez.
Természetesen érdemes Neked is készíteni pár videót az effekteddel, hiszen a videóknál megjelenik, milyen effekttel készültek. Így a videók újabb és újabb felhasználókat hozhatnak.
Ezen felül megtudod osztani az effekteket TikTok-on kívül is. Ehhez használhatsz linkeket, és a TikTok alkalmazásban beolvasható QR kódokat is.
Milyen eredményekre számíthatsz?
A TikTok sajátosságainak köszönhetően könnyen érhetnek el komoly megtekintésszámot az effektek. Akár egy-két videóval is könnyen milliós nézettség fölé mehetnek az effektek, ami azért bíztató.
Az üzleti célú használhatóságukat azonban korlátozza valamelyest, hogy márkázott effekteket jelenleg nem készíthet bárki. Márkázott effekteket egyelőre csak egy zárt béta programba meghívott partnerek használhatnak. De nyilván ez változni fog, hiszen az Instagram effektek esetén is feloldották ezt a korlátozást.
Ha szeretnél effekteket készíteni TikTok-ra, kezdd a tudásanyagoknál, ha pedig további számok, összehasonlítások érdekelnek, akkor nézd meg az esettanulmányainkat és elemzéseinket a Liftup Social Media Hub-ban, ahol TikTok-kal és kiterjesztett valóság effektekkel is több cikkben foglalkozunk!