5 ok, miért építs e-mail listát 2022-ben?

Az e-mail adatbázis építés és a hírlevél küldés régimódinak tűnik, pedig most még fontosabb lehet, mint eddig. Most elmondom miért.

  1. Adatvédelmi okokból egyre nehezebb helyzetben vannak a nagy platformok, ez pedig sokba kerül Neked

Az iOS 14.5, a Safari, a Mozilla és az Opera böngészők egyre nehezebbé teszik az adatgyűjtést a közösségi platformoknak, így a célzások pontatlanabbá válnak, ráadásul más oldalról is nagy a nyomás rajtuk. Ezért nem csak az adatok köre szűkül, azokat nehezebben tudjuk felhasználni is. Ez a két ok pedig a hirdetési árak emelkedéséhez vezet. Ezzel szemben, ha van saját e-mail adatbázisod, gyakrabban és költséghatékonyabban tudod utolérni a célcsoportodat.

2022-ben az adatvédelem már nagyon komoly kihívást jelent, és ez csak fokozódni fog.
Nem teheted meg azt, hogy nem erősítesz rá a saját adatok intenzív gyűjtésére.
Ennek pedig a saját e-mail adatbázis kulcs eleme. Ezért is hoztunk létre egy külön webináriumot, ami gyakorlati oldalról segít abban, hogy eredményes legyen a marketinged a saját listá segítéségvel.

2. A hirdetési platformok szabályai egyre szigorúbbak, ezzel szemben a saját felületeden -majdnem – azt mondasz, amit akarsz.

Biztos belefutottál már olyanba, hogy a Facebook letiltott valamit azért, mert félreértette a képet, vagy a szöveget. Ez a saját hírlevelednél nem történhet meg. Ott szinte azt írhatsz a feliratkozóidnak, amit csak szeretnél. Nem kell alkalmazkodnod az amerikai platformok néha túlzó szabályaihoz.

3. A jól felépített lista adataival újabb, jobb célcsoportokhoz juthatsz el

Néhány célcsoportot nehéz megszólítani. De ha jól építed fel a rendszered, akkor a jó célcsoport megkeresése is könnyebbé válik.
Például létrehozol egy vonzó letölthető anyagot, amit meghirdetsz Lead hirdetéssel, a beérkező regisztráltak alapján pedig hasonmás célközönséget készítesz. Így kialakítasz egy öntanuló kampány struktúrát, ami egyre jobb embereket fog egyre költséghatékonyan behozni.
Ezzel a módszerrel akár a nehezen elérhető célcsoportokat is megtalálhatod legyen szó B2B vagy B2C területről. Ezért van az, hogy a Listaépítés Biztonságosan és Hatékonyan webinárimon a Lead hirdetések lehetőségeivel a gyakorlatban is foglalkozunk.

4. Minél több helyen szólítod meg a célcsoportod, annál hatékonyabb leszel

Ha hírlevélben és közösségi média posztokban és hirdetésekben is megszólítod a célcsoportod, gyorsabban, több embert fogsz tudni rávenni a konverzióra, legyen az árajánlatkérés, értékesítés, vagy az, hogy menjenek be az üzletedbe.
Hiszen többször, több környezetben is találkozik veled, így ismerős leszel neki, épül a márkád, és többször lesz esélye megérteni az üzenetedet. Ráadásul ezt nem csak Instagram vagy Facebook feedben, ahol nagy a verseny, hanem e-mailben is, ahol több ideje lesz foglalkozni veled.

5. Ha nem építesz listát lemaradhatsz

Ha nem készítesz saját adatbázist, kénytelen leszel csak a nagy platformok adataira építeni, ez pedig a hirdetési költségek emelkedését és a célcsoportod nehezebb elérését jelentheti. Így nem csak azt kockáztatod, hogy drágább lesz a marketinged, de azt is, hogy az ügyes konkurenseid – akik több közösségi platformon és e-mailben is kommunikálnak a célcsoportoddal – , jobban tudnak majd hatni a Te potenciális vevőidre.

Ok, megéri listát építeni, de hogyan?

Mostanában a leghatékonyabbak az ún. Lead hirdetések, amikor Facebookon, Instagramon, TikTokon vagy éppen LinkedInen hozod létre a hirdetést és a feliratkoztató űrlapot is.

Így kihasználod a nagy platformok szuper célzásait és megjelenítési lehetőségeit, majd gyorsan begyűjtöd a célcsoportod adatait, amire utána küldheted is a leveleket. A Lead hirdetések a tapasztalataink szerint 30-50%-kal kisebb költségen hoznak be egy regisztrációt vagy egy ajánlat kérést, ahhoz képest, mintha ezt egy landing page-en próbálnánk elérni.

Ráadásul a Lead hirdetések az adott platformon belül vannak, így az ott összegyűjtött adatokat gyorsabban, és pontosabban tudod felhasználni remarketingre vagy hasonmás célzásra. Mindenképpen javasoljuk, hogy próbáld ki ezt a formátumot!

Persze a Lead hirdetéseknél is, és általában a lista építő kampányoknál is oda kell figyelni több dologra.
Fontos, hogy milyen koncepció mentén, milyen ígérettel próbálod begyűjteni a célcsoportod adatait, ahogy az is, hogy megfelelj a platformok előírásainak és az adatvédelmi szabályoknak is. Ezért tartunk erről egy önálló webináriumot!
A Listaépítés Biztonságosan és Hatékonyan webináriumon ugyanis végig megyünk a marketing szempontokon, és a listaépítések trükkjein, de megismerkedsz az adatvédelmi tudnivalókkal is.

Gyere el a webináriumra, és hozz ki minél többet a marketingedből 2022-ben!