Mik voltak a 2018-as marketing slágerek?

Nem végeztem pontos kutatást, de ha tippelnem kéne, mik voltak a 2018-as év leggyakrabban előkerülő marketinges témái, akkor én az Instagramot, az influencereket, a sztorikat és a chatbotokat mondanám.

Akárhány konferencián voltam, ezek valamilyen összefüggésben mindig előkerültek. Azt gondolom, ez jövőre sem fog változni, ezért hoztam pár cikkajánlót, hogy a tervezéshez legyen miből építkezni.

Chatbotok

A chatbotok sokat segíthetnek a közösségi marketing automatizálásban, de akár hétköznapi problémák megoldásában is. Nézzétek meg pl. ezt a cikket, ahol emlékeztetőt kérhettek chatbotban, ha nincs időtök videót készíteni.
Szóval a chatbotokban rengeteg lehetőség van, de persze nem árt tudni, honnan érdemes indulni, és mások milyen eredményeket értek el. Az első kérdésben ez a cikk segít az rgstudio.hu-n, a másodikban pedig ez a Black Friday-os esettanulmány.

Influencerek

Ez a téma azért érdekes, mert szerintem ez csak egy új név egy jól bevált megoldásra. Hiszen itt „csak” arról van szó, hogy partnereket vonunk be a kommunikációba. De annyira divatos, hogy sokan már az „affiliate” helyett is inkább az „influencer” szót használják, mert éppen most az a divat. Ettől függetlenül persze az influencerekben nagyon sok lehetőség van, hiszen el tudjuk juttatni a márkánkat egy olyan célközönséghez, amihez egyébként nehezebben, vagy drágábban tudnánk csak utat találni. Persze az influencer kampányokat is meg kell tervezni, ki kell találni, milyen tartalmakat érdemes gyártani hozzá, és akár a hirdetési kampányokkal is össze lehet őket hasonlítani.

Instagram és a sztorik

Az instagram hatalmas divat, nem véletlenül. Nagyon sok lehetőség van ebben a rendszerben, a rendszeren belül pedig a sztorikban. Azonban érdemes a megfelelő hozzáállással kezelni a helyzetet. Instagramba ugyanis nem érdemes belevágni mindenkinek. Annak, akinek nincs ott a célcsoportja, vagy aki nem tud (még) megfelelő vizuális tartalmat készíteni, kár eldobni a Facebookot. Akinek viszont ott a célcsoport, és jól tud vizuálisan kommunikálni, érdemes az Instagram jó lehetőség. Nekik viszont nem elég a képfolyamban (feedben) kommunikálni, a sztorikat is meg kell tanulni jól használni, mert egyre inkább erre a felületre helyeződik át a felhasználók figyelme.

Ezekről a témákról lesz szó jövőre is, hiszen mindegyik folyamatosan megújul, mindegyikkel egyre több a tapasztalat. De ha a karácsonyi pihenés közben Te sem tudod megállni a tervezgetést, olvasd el a cikkeket, hogy kapj egy kis muníciót! 😉