Az Instagram lufi(?)

Az Instagram zseniális platform, remek marketing eszköz. Nem szeretnék a mélyébe belemenni, elég elolvasni a cikkeket ezen a blogon, vagy azokat, amiket kollégáim írtak az RG Stúdió oldalon (például a sztorikról vagy az Instagram őszi újdonságairól).

Azonban van egy új trend kibontakozóban, miszerint hagyjuk a fenébe a Facebookot, a Facebook oldalakat, és irány az Instagram, mert ott vannak a fiatalok, ott van a (marketinges) jövő.
Ilyenkor nem marad ki az érvek közül az, hogy az Instán messze nem olyan erős az algoritmus, nagyobbak az elérések.
Főleg a sztoriknál, ami tényleg szuper dolog.

A tanácsadók azonban azt elfelejtik megemlíteni ilyenkor, hogy az Insta másik pálya, mint a Facebook.
Nem jobb, nem rosszabb, más.

Mások a felhasználói szokások, más a kommunikációs forma, más a bevett gyakorlat.
Ha egy olyan cég kezd el Instagramon pörögni, amelyik a Facebookra is csak linkeket rakott ki, és akinek nehézséget okoz a saját tartalomgyártás… nos ő könnyen kudarcot élhet át.

Az Instagram ugyanis egy vizuális közeg, ahol a legjobban azok a tartalmak működnek, amiket saját magunk gyártunk.
Saját fotók, saját videók mennek jól a feedben és a sztorikban is.,
Ráadásul linkeket organikusan szinte csak sztorikban lehet használni, ha valakinek összegyűlt 10.000 követője.

Ha valaki azért menne át Instagramra, mert sikertelen volt eddig is a Facebookos kommunikációja, és az új platformtól várja a megváltást, ne tegye!
Stock fotókkal itt nem lehet operálni, a mémek nem biztos, hogy bejönnek, link organikusan lehetőség alig van.

Mit tegyünk akkor?
Tanuljunk meg rendesen kommunikálni írásban, tanuljunk meg fotókat és videókat gyártani, amiket Facebookon ÉS Instagramon is tudunk használni!

Csak azért ne dobjunk el egy rendszert, mert ezt csinálják a marketing guruk, az influencerek vagy éppen a nagy márkák. Mert ők sem ezt csinálják.

Az Instagram egy izgalmas lehetőség, szuper marketing megoldás. De nem való mindenkinek.

Persze, ha tudni szeretnéd, melyik platform való Neked, melyikből mit lehet kihozni, van megoldás. Gyere el Facebook Marketing Restart tréningünkre, ahol megismered az Instagram mellett a Messengert is, plusz lesz szó chatbotokról, videógyártásról, sztorikról. No meg a fontos Facebook megoldásokról is.
Gyere el a tréningre, és könnyen kiderítheted, melyik rendszeren, hogyan érdemes kommunikálni a cégednek!