Influencer vagy PPC kampány?

Kollágáim írtak egy érdekes cikket a cégünk tapasztalatai alapján arról, ami tudom, most sokakat foglalkoztat: ha olyan nagy divat az influencer marketing, érdemes-e ezt választani PPC helyett?

Persze az is lehet, hogy ez a kérdés még sem annyiakban merül fel, mint kéne, mert amikor influencer marketingről beszélünk, sokan azonnal nemet mondanak, mert azt gondolják kis cégként, ez megfizethetetlen.
Persze ez így is lehet. Ha rögtön a legnagyobbakra gondol valaki, olyanokra, akik több száz ezres követőtáborral, milliós megtekintésekkel rendelkeznek… nos tény, velük együttműködni a tévéhirdetések költségét súrolhatja. Persze az eredményessége is.

De vannak kisebb influencerek, pár tíz ezer követővel. Ha ők meg tudják szólítani a célcsoportunkat, bátran lehet velük együttműködni, ennek költsége pedig már nem biztos, hogy több, mint egy átlagos marketing kampányé.

Ilyen példa van kollgáim cikkében is, amelyik azt mutatja be, hogy az egyik ügyfelünknél újra szóbakerült az influencer marketing. A választott influencer partnernél egy poszt költsége 150.000 forint, ami ugyanúgy 3-4000 forint körüli elérést elérést jelent (1000 emberre vetítve), mint ha ugyanezt a pénzt egy célzott PPC kampányra költenénk ugyanennél a célcsoportnál. (Ok, mindkét elérés elméleti, éppen ezért az egyszerűbb megértés kedvéért maradhatunk ezeknél.)

Persze vannak különbségek, hiszen a PPC-vel a forgalomterelés lehet erősebb, az influencer partner pedig a márka hitelessége nőhet az ajánlásnak köszönhetően.

És éppen itt van a lényeg.
Akár eladni szeretnénk, akár leadeket generálni, alapvetően mindkét elemre szükségünk van.
Vagyis nem szabad választani a kettő közül, együtt kell alkalmazni.
Persze ok, mit tehetünk, ha a büdzsénk akkora, hogy elvisz mindent az influencer?
Válasszunk helyette más partnert, kisebb listával. Vagy akár kettőt, akinek még kisebb a listája, de mindegyik ott van a célcsoportunk szeme előtt.

Persze mindegyik partner posztjait osszuk meg újra, és hiredessük meg mi is a saját felületünkön. Akiket pedig odaterelnek a weboldalunkra, rakjuk rá remarketing listára.

Sőt, a rutinosabbak külön rakják remarketing listára azokat, akiket a partnerek (influencerek) tereltek oda a weboldalukra, és a nekik szóló üzenetekben ismét megjelentetik az influencer partnert, hogy tovább erősítsék a kapcsolatot.

A lényeg az, hogy ahhoz, hogy eredményesek legyünk szükség van a márka erősítésre és a forgalomterelésre is. Elsőben a partnerek támogatása sokat segíthet. A másodikban pedig a jól felépített hirdetési folyamatok, amikkel maximalizálni tudjuk az eredményességünket. Ha csak egy mód van rá, ne válasszunk, hanem építsük egymásra a marketing elemeinket! Így érhetjük el a legjobb eredményt.