A Facebook „zéró” és a hirdetések

Az utóbbi időben sokat írtunk a Facebook hírfolyam algoritmus változásairól, és várhatólag ez a következő időszakban is így lesz, hiszen ez egy fontos téma. Most a „zéró elérés” néven elhíresült változtatás és a hirdetések kapcsolatáról lesz szó. Erről tartottam egy Élő közvetítést is, de a lényeget kigyűjtöttem ide.


A téma tehát az, hogyan hat a változás a hirdetésekre, de mielőtt belevágunk tisztázzunk egy fontos dolgot:

Nem zéró, és nem a cégek ellen szól

Bár sokaknak az jött le, hogy ez a hírfolyam algoritmus a céges Facebook oldalak ellen van, ez nem igaz. A változtatás célja az aktívabb Facebook használat, ami a közösségi hálózat kutatásai szerint azt jelenti, hogy többet beszélgetnek egymással a felhasználók. Éppen ezért azokat a bejegyzéseket fogják előresorolni, amik beszélgetéseket indítanak el. Ha egy oldal ezt jól csinálja, ha egy cég képes beszélgetéseket generálni, akkor még nyerhet is a változással.

Drágább lesz hirdetni?

A Facebook szerint maga a hírfolyam frissítés a hirdetések rangsorolását csak kevésbé érinti, hiszen a hirdetési rendszer független a hírfolyam agoritmustól.
De összességében drágább hirdetésekre számítunk, hiszen a Facebook szerint csökkenhet az oldalon eltöltött idő, ez pedig elvileg azt jelenti, hogy kevesebb hirdetési hely lesz a hírfolyamban. Ráadásul a csökkenő organikus eléréseket is hirdetésekkel próbálják majd sokan pótolni, így a várhatónál jobban fog emelkedni a hirdetési költség valószínűleg.

Mi a megoldás?

  1. Ne változtass hirtelen!
    Sok újdonság jön, ne kapkodj! Csak azért, mert most bejelent a Facebook valamit, nem kell lekapcsolni a régi megoldásokat. Figyelni kell az eredményeket, hiszen ami jól működik, lehet, hogy nem változik. Vagy csak lassan.
  2. Kísérletezz!
    Próbálj ki olyan új módszereket, amiket eddig még nem. A meglevő, bevált formátumok mellett kísérletezz új licitálással, új remarketing listákkal, és hasonlítsd össze az eredményeket.
  3. Építs saját adatbázist!
    Függetlendj a Facebooktól, ebben segítenek azok a hirdetési módszerek (pl. a Lead hirdetés / Érdeklődőkeresési hirdetés) amiben saját adatbázist tudsz építeni.
  4. Keresd az új felületeket!
    Függetlenedj a hírfolyamtól! Instagram képfolyam, Instagram sztorik, videó ajánlók, audience network… sok olyan felület van, amit nem érint az algoritmus változás.
  5. A saját adataidnak higyj!
    Minden héten kijön egy új kutatás, ami megmondja a tutit, mikor, hol, hogyan kell hirdetni, kommunikálni, stb. Ezeket kezeld fenntartással. Olvasd el, meríts ötletet, de ne vedd készpénznek!
  6. Használj speciális kampányokat!
    Például indíts olya kampányt, ami arról szól, hogy kapcsolják be minél többen a „See first” funkciót. Építs egyéni célközönségeket a rajongókból, az aktív rajongókból, ezek kombinációjával szólítsd meg az embereket, és vedd rá őket, hogy állítsák be az oldaladnál azt, hogy elsőként jelenjenek meg a posztjaid!

Sok lehetőség van, de az biztos, hogy a hirdetések még fontosabb szerepet fognak játszani. Ezért most különösen ajánljuk Haladó Hirdetési Tréningünket. Jelentkezz még most!

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük