Részletek a hírfolyam algoritmus változtatásáról: mire számíthatunk?


A csütörtöki bejelentés óta több részlet kiderült a hírfolyam algoritmus jövőjéről és arról, mit tehetünk a jövő beli kommunikációnkkal. Ebben sokat segít ez az interjú Adam Mosserivel, a Facebook hírfolyam fejével, amiből kigyűjtöttem a legfontosabb részleteket.

  • Ez nem egy átlagos frissítés. Sokat frissítenek  a hírfolyamon különböző okokból, de ez sokkal nagyobb változtatás a szokásosnál.
  • A változtatással a Facebook alapjaihoz akarnak visszatérni. Ahhoz, hogy az embereket hozzák közelebb egymáshoz elsősorban. De céljük az is, hogy a platformon eltöltött minőségi időt növeljék. A kutatások szerint ugyanis a passzív közösségi média fogyasztás nem jó a felhasználóknak, az aktív viszont igen.
  • Arra fókuszálnak, hogy a felhasználók több emberrel kerüljenek értelmes kapcsolatban, nem pedig arra, hogy több időt töltsenek a Facebookon. Azok a tartalmak fognak elsőbbséget kapni, amik ebben segítenek. Mármint az értelmes beszélgetések kialakítását támogatják.
  • Több tartalom lesz az ismerősöktől és a családtól.
  • Több tartalom lesz a hírfolyamban csoportokból. A csoportok tartalmai sok beszélgetést inspirálnak.
  • Kevesebb videó lesz a hírfolyamban. A videó fogyasztás ugyanis természeténél fogva passzív. Kevesebb beszélgetés alakul ki a videók körül, főleg a publikus videók körül.
  • Kevesebb tartalom lesz az oldalaktól. Az odalakat továbbra is fontosnak tartják, de eltolják az arányokat.
  • Azok a tartalmak, amiket az ismerősök megosztanak egymás közt, amiket megbeszélnek, emelkedni fognak, amiket közvetlenül az oldalakról fogyasztanak, csökkenni.
  • A rangsorolásban eddig is fontos volt a megosztás és a hozzászólás, de most még fontosabb lesz. Főleg a hozzászólás.
  • A hozzászólásoknál azonban számít a hossz is. A hosszú hozzászólások jelzik, hogy tényleg fontos a tartalom az olvasónak, hogy elindított benne valamit. Lájkolni könnyű, hozzászólást írni fájdalamas, főleg mobilon. Ezért értékelik jobban a hosszú hozzászólásokat.
  • Hír tartalmak: azok a hír tartalmak, amikről sokat beszélnek a felhasználók egymás között még jól is járhatnak a frissítéssel. Amiket csak úgy elolvasnak az oldalakról, és nem beszélgetnek mellettük, azok visszaesnek.
  • A frissítés nem a hírekről és nem a videókról szólnak. Nem az a cél, hogy lejjebb solrolja a ezeket az ismerősök posztjait pedig följebb. A cél az, hogy a jelentősségteljes beszélgetést inspiráló tartalmak kerüljenek előrébb.
  • Ez a frissítés nem a kamuhírekről szól. Tesznek az ellen is, de ennek a változtatásnak nem az a célja.
  • A hirdetések rangsorolását nem érinti a változtatás. A hirdetés önálló rendszerben fut.
  • Azonban ha egy poszt kevesebb organikus elérést kap az új hírfolyam algoritmusnak köszönhetően, az hatással lehet a hirdetés aukcióra ha a bejegyzést meghirdette. Bár az engagement csak egy kis része a hirdetési aukciónak, a fő optimalizálási elv továbbra is az, hogy értéket adjanak annak, aki látja a hirdetést. (Ez már a Facebook for CEE csoporból származó információ)

Ahogy egyre többet olvasok a témáról, az körvonalazódik bennem, amit az októberi hat országos Explorer Feed teszt kapcsán olvastam. (Az történt, hogy a Facebook 6 országban bevezetett egy olyan tesztet, hogy kivette az oldalak bejegyzéseit a normál hírfolyamból, ott csak az ismerősök posztjai és a hirdetések maradtak, az oldal bejegyzések pedig átkerültek az Explorer feedbe.)

A szlovák kollégák azt tapasztalták, hogy a hírportáloknak a Facebook oldal nem olyan fontos, mint gondolták. Bár jelentősen csökkent a posztjaik elérése, a forgalom a Facebookról kevésbé apadt. Valószínűleg pont azért, mert a hírportálokról szívesen osztanak meg olyan információkat az emberek, amik mentén beszélgetés alakul ki.

Az eddigi információk alapján mindenesetre áll az, amit az előző cikkben írtam:

  • Nagyobb szükség lesz arra, hogy csoportokat használjunk a kommunikáció során.
  • Több olyan live videót kell készíteni, ami mellett beszélgetés indul el.
  • Ki kell kísérletezni azt is, hogy milyen bejegyzéseink mellett alakul ki beszélgetés.
  • Rá kell venni az embereket, hogy kapcsolják be a “see first” opciót
  • Meg kell találn iaz alternatív útvonalakat, amik a hírfolyamtól függetlenek. Nagyobb szerepet fognak kapni a sztorik, az Instagram és a Messenger.

Plusz: még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a weboldalakon, blogokon, cikkek mellett a megosztás ösztönzésre.

A többit majd a tapasztalatok alapján meglátjuk.
Ezek alapján hogyan látjátok a változtatásokat?

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.