Zuckerberg és az új szlogen

A Facebook marketing vége?

Kevesebb elérés, kisebb aktivitás, csökkenő átkattintás, drágább hirdetések.
Nagyjából így lehet összefoglalni annak a várható következményeit az oldalakra nézve, amit Zuckerberg jelentett be tegnap.

Arról van ugyanis szó, hogy a hírfolyamban növekedni fognak az emberektől származó tartalmak, mivel pedig a hírfolyam véges, ez azt is jelenti, hogy csökkenni fog az oldalaktól származó posztok száma.
Persze ez nem azt jelenti, hogy innentől nem lesznek egyáltalán oldalaktól származó bejegyzések a hírfolyamban. Viszont elsősorban olyanok fognak megjelenni, amik a Facebookon töltött aktív időt növelik.
Vagyis ahol beszélgetés indul el a bejegyzés alatt. Ráadásul nem csak egyszerű kommenteket vár a Facebook, hanem olyanokat, ahol egymás kommentjeire válaszolnak az olvasók. Mint egy rendes beszélgetésben. Ha olyen bejegyzéseket tud produkálni egy oldal, kevesebb félni valója van.

Ez tehát a lényeg: a hírfolyamban több tartalom jelenik majd meg az ismerősöktől, kevesebb az oldalaktól.
De nézzünk egy kicsit a változások mélyére!

Hogyan dolgozik az új hírfolyam algoritmus?

Eddig olyan jeleket használt a hírfolyam algoritmus elsősorban, mint hogy mennyien reagáltak, mennyien osztották meg az adott posztot. Ezek alapján dölt el, mennyire kerül előre a hírfolyamban az adott bejegyzés.

Mostantól azok a bejegyzések élveznek elsőbbséget, amiknél „szikrázó beszélgetések” alaklulnak ki és „értelmes interakciókat” kapnak az emberektől.
Az új algoritmus meg fogja jósolni, melyik bejegyzést akarjuk megbeszélni az ismerőseinkkel, és ezeket mutatja magasabban a hírfolyamban.
Olyan bejegyzésekről van szó, amik oda-vissza beszélgetést indítanak el, amiben tanácsot vagy ajánlást kér valaki. Ez derül ki a Facebook blog posztjából.

Mit tehetnek ezek után az oldalak?

A Facebook nem azt mondja, hogy kitiltja a hírfolyamból az oldalakat.
De csak azoakt a bejegyzéseket fogja díjazni, ahol valódi beszélgetések lesznek. Mit értenek ez alatt?

  • Élő videók: ezek már most is kb. 6-szor annyi interakciót érnek el, mint a sima videók. Gyakrabban alakulnak ki beszélgetések mellettük.
  • A videók mellett is ki tudnak alakulni beszélgetések
  • Csoportokban gyakran beszélgetnek olyan bejegyzések mentén, amik oldalakról származnak
  • Helyi vállalkozások reakcióra bírhatják a közösségüket ha releváns tartalmakat osztanak meg, eseményeket hoznak létre
  • A fontos témákról szóló hírek is el tudnak indítani beszélgetéseket

Ezeken felül pedig ott van a „See first” opció, vagyis az, hogy ha egy felhasználó bejelöli az oldal mellett, hogy elősként szeretne értesülni a posztjairól, akkor nem fog lemaradni.

Ami viszont nem fog működni elvileg: az aktivitás vadász posztok. Tavaly év végén vezették be ezt a változást, hogy az olyan posztok, amik arra mennek rá, hogy erőszakosan érjenek el akitvitást, vissza fognak szorulni. Vagyis természetes módszerekkel kell beszélgetést kialakítani a követőkkel.

Hogyan tovább?

Eddig tartott a hivatalos része, kérdés, hogy mit tehetünk?

Összefoglalva kevesebb oldalaktól származó bejegyzés fog megjelnni a Facebook hírfolyamban, ami azt is jelenti, hogy még többet kell hirdetni, még drágábbak lesznek a hirdetések. Vagyis még ügyesebben kell hirdetni. Ezen felül pedig:

  • Nagyobb szükség lesz arra, hogy csoportokat használjunk a kommunikáció során.
  • Több videót és live videót kell készíteni.
  • Persze ki kell kísérletezni azt is, hogy milyen bejegyzéseink mellett alakul ki beszélgetés.
  • Rá kell venni az embereket, hogy kapcsolják be a „see first” opciót
  • Meg kell találn iaz alternatív útvonalakat, amik a hírfolyamtól függetlenek. Nagyobb szerepet fognak kapni a sztorik, az Instagram és a Messenger.

Nincs tehát vége a Facebook marketingnek, de jelentősen újra kell gondolni az eddig használt módszereket.
Igyekszünk ezekben mi is segíteni. Elindítottunk három képzést, ami a fenti pontokhoz egész jól illeszkedik:

Facebook Marketing Restart: segít újragondolni a Facebook jelenlétet, a stratégiát és a kommunikációt >>

Haladó Facebook hirdetési tréning: abban segít, hogy eredményesebben tudj hirdetni >>

Kreatív Videós Műhely: megmutatjuk, hogyan tudsz egyszerűen videókat készíteni a közösségi médiába >>

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük