A Facebook egyre jobban próbál segíteni a hirdetőkön azzal, hogy minél inkább a valódi céljaikhoz igazodó megoldásokat készít. Vagy legalább is próbál. Ennek egyik lépése az, hogy a hirdetéseket besorolta három csoportban a Hirdetéskezelőben és a Power Editorban is.
Korábban, a rendelkezésünkre álló 15 hirdetés típus mindenféle kategorizálás nélkül jelent meg.
Mostantól azonban három olyan fő kategórián belülről választhatunk hirdetést, amik a hagyományos vásárlói tölcsér egy-egy fázisát képviselik:
- Ismertség: A márkád vagy vállalkozásod ismertségének növelése az embereknél.
- Megfontolás: Potenciális ügyfelek megtalálása a vállalkozásod számára.
- Konverzió: A konverziókat vagy az értékesítést növelheted a vállalkozásodnál.
Ezekbe sorolja be a különböző hirdetés típusokat a Facebook nagyjából úgy, ahogy logikusnak tűnik.
Például a rajongó gyűjtő hirdetés és a Helyi ismertség hirdetés az „Ismertség” kategóriába került, a weboldal kattintás és az alkalmazás telepítés a „Megfontolásba”, a weboldal konverzió és az ajánlat a „Konverzióba”.
Az irány és az elképzelés jó, hiszen ez a felosztás mindenki számára körvonalazza, hogy eltérő vásárlási fázisok vannak, és mindegyikben más megoldásokra lehet szükség.
Ugyanakkor sok szempontból megtévesztő is.
Gondoljunk bele, mi a különbség egy „Ismertség” fázisba került, linket tartalmazó bejegyzés kiemelése és a „Megfontolás” fázisba került weboldal kattintás között?
Igazából semmi.
Mármint máshogy licitálhatunk rá, de mindkettő megoldás ugyanúgy néz ki, és ugyanúgy hasznos lehet.
Van viszont egy fontosabb dolog, amiben ez a megoldás nem nagyon segít.
Ez pedig az, hogy az eltérő vásárlási fázisokban nem feltétlenül a hirdetés típus fogja adni az igazi különbséget, hanem a más-más célzási megoldások alkalmazása.
Például a vásárlási folyamat elején járó embereket meg tudjuk szólítani a beépített Facebook célzási megoldásokkal (érdeklődés, demográfia, magatartás), aki azonban a végén jár, a megfontolási szakaszban, vagy a konverzió küszöbén, őt máshogy kell elérnünk.
Az ő esetükben a remarketing és a saját adatbázis, no meg ezek kombinációja lesz a célzás alapja. Ezeket, és a hozzájuk kapcsolódó hirdetési szövegeket fogjuk tudni elég hatékonyan használni arra, hogy rávegyük az embereket a következő lépésre.
Ezeket is érdemes figyelembe venni az új felhasználói felület kapcsán, ami tehát elérhető a Hirdetéskezelőben és a Power Editorban is, bár ez utóbbi esetén néhány speciális hirdetés típust (dinamikus hirdetés, elérés és gyakoriság hirdetés) még a régi felületben kell keresni.
A Power Editor kapcsán egyébként az új felület más újdonságot is hozott, ugyanis mostantól itt is ugyanazt a hirdetés létrehozási folyamatot kapjuk, mint a Hirdetéskezelőben. De szerencsére a hirdetés kezelés felületei nem változtak, így a módosítás, a duplikálás, az export-import funkciók a korábbinak megfelelő módon működnek.