Elérés és gyakoriság alapú hirdetési megoldás

Tavaly már beharangozta a Reach and Frequency típusú hirdetési megoldását a Facebook, de csak most jelent meg néhány hirdetési fiókban, ezért most tudok róla részleteket írni.

Ez nem egy új típusú hirdetés, hanem tulajdonképpen egy másik fajta hirdetési rendszer, ahol nem licitálunk a hirdetésre, hanem garantált elérést vásárolunk, és tudjuk szabályozni a hirdetés gyakoriságát.
Vagyis teljesen más az árképzés.

A Reach and Frequency hirdetéseknél eltérnek a dolgok a licitalapú hirdetésekhez képest. Nézzük a főbb különbségeket:

  • csak négy fajta hirdetési célt használhatunk: weboldal kattintás, bejegyzés aktivitás, mobil alkalmazás telepítés, videó megtekintés
  • bár a célzási megoldások ugyanazok, minimum 1,5 millió embert kell megcélozni, és minimum egy millió embernek szóló hirdetést kell megrendelni (bár érdekes módon a magyar felület kicsit más, mint az angol)
  • meghatározhatod, hogy a kiválasztott kampányidőszakban mennyi alkalommal jelenjen meg a hirdetés a célcsoportodnak
  • a kampányindításig változtathatjuk a beállításokat, utána már korlátozott számban

Ahogy írtam, itt fixen kell fizetni az elért emberekért, éppen ezért gyakorlatilag megjelenési helyeket foglalunk le.
Ha mindent beállítunk, a Facebook kiszámolja a hirdetési költséget, ami például 1.840 ezres választott célközönség esetén,  1 millió ember elérésénél, egy hetes kampánynál, ha a gyakoriságkorlát 5, 1 millió 38 ezer forintot kell fizetni. Egy ember átlagosan 2,95 alkalommal fogja látni a hirdetésünket.
Ha a gyakoriság korlát 2 lesz, akkor viszont 664 ezres hirdetési költségre és 1,63-as gyakoriság átlagra számíthatunk.

Látszik, hogy ez a hirdetési megoldás inkább azoknak van, akiknek fontos, hogy (nagy mennyiségű embert) garantáltan érjenek el.
Nyilván egy ilyen kampány nem helyettesíti az egyéb hirdetéseket, de jól ki tudja egészíteni azt.

Végül néhány kép a felületről:

A kampány létrehozásakor kell a vásárlás típusnál kiválasztani az "Elérés és Gyakoriság" pontot Power Editorban

A kampány létrehozásakor kell a vásárlás típusnál kiválasztani az “Elérés és Gyakoriság” pontot Power Editorban

Elhelyezések kiválasztása garantált elérésű hirdetéseknél

Elhelyezések kiválasztása garantált elérésű hirdetéseknél

A célközönség választás nagyjából ugyanaz, de 1.5 millió ember célzása alatt ne is próbálkozzunk.

A célközönség választás nagyjából ugyanaz, de 1.5 millió ember célzása alatt ne is próbálkozzunk.

Kampányidőtartam, gyakoriságkorlát és költségkeret. Ezek határozzák meg nagyjából az árat és azt, hogy mennyi embert tudunk elérni ténylegesen.

Kampányidőtartam, gyakoriságkorlát és költségkeret. Ezek határozzák meg nagyjából az árat és azt, hogy mennyi embert tudunk elérni ténylegesen.

Egy összefoglaló és pár figyelmeztető szöveg a megrendelés előtt.

Egy összefoglaló és pár figyelmeztető szöveg a megrendelés előtt.

Mit szóltok ehhez a megoldáshoz?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)