A médiásokat LinkedIn-en, a pénzügyeseket Facebookon keressük.
Akár ez is lehetne az összegzése annak a kutatásnak amit egy előadásomhoz készítettünk.
De persze nem ilyen egyszerű a helyzet. Nézzük a részleteket!
A SMART 2016 konferencián közösségi média HR-es lehetőségeiről beszéltem.
Milyen módszerekkel lehet toborozni, milyen tapasztalataink vannak, és milyen sikeres kampányokkal találkoztunk már. Ezekről mind látsz információt a preziben a cikk végén.
Az előadás kicsit megkutattuk a Facebook és a LinkedIn hirdetési rendszerét, hogy megnézzük, milyen embereket, melyik közösségi hálózaton lehet elérni.
Erről is van szó a preziben természetesen, de néhány háttér információt még megosztok róla.
Hogyan vizsgáltuk az iparágakat?
A két közösségi hálózat hirdetési rendszereréből kérdeztük le, hogy milyen iparágakban mennyien dolgoznak. Bár egyszerűen hangzik, még sem volt könnyű dolga kollégáimnak.
Egyrészről mások az elnevezések és mások a besorolások. Ráadásul a LinkedIn rendszerében önmagában is sok az átfedés. Ami a hirdetést megkönnyíti, az elemzést nehezíti. 🙂
Éppen ezért jelentősen egységesíteni kellett az adatokat azért, hogy nagyjából értelmezhető eredményt kapjunk. Természetesen ez pontatlansággal járhat, de legalább így már van valami rálátásunk arra, hogy kit, hol érdemes keresni.
![Iparágak munkavállalóinak száma a két közösségi hálózatban, a Facebook szerint rendezve.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2016/05/facebook-linkedin-iparagak.png)
Látható, hogy a két rendszerben jelentősen eltér a különböző iparágak képviselőinek száma és aránya. De ezen felül még pár dolog érdemes végiggondolni. Egyrészt a LinkedIn felhasználók jelentős részénél (kb. 80%) van valamilyen munkahelyre vonatkozó adat. A Facebook esetében ugyanez mindössze 16%. Ha a munkavállaló korú Facebookozókat nézzük, akkor is csak 18%.
Másrészt a munkavállalók jelentős része rejtőzködik, főleg Facebookon. Ennek több oka is lehet:
- Vannak olyan munkakörök, amiket „ciki” megadni, vagy legalább is nem olyan szívesen vállal fel az ember.
- Sokakat annyira nem számít a munka kérdése a Facebookon, hogy nem adják meg, vagy irreleváns információlat adnak meg.
- Van, aki védekezésből nem adja meg, hogy hol és milyen pozícióban dolgozik. Főleg jól keresett szakmák képviselőire, és magas pozíciójú emberekre jellemző ez.
A következő prezentációban találtok még pár számot.
Összefoglalva azt látjuk – nem meglepő módon -, hogy eltérő iparágakban és pozíciókban található embereket másik közösségi hálózaton találunk. Bár a Facebook szinte mindenki fent van, aki online, nem szabad elfelejteni, hogy sokan itt nem szeretik a közvetlenebb megkeresést, de az érdeklődésüket itt is fel lehet kelteni.