Új Messenger funkciók a láthatáron

A Facebook Messenger átlépte a havi 900 milliós aktív felhasználói számot, ezért gyorsan be is jelentettek pár céges újdonságot.

Felhasználói név Messengeren: a Facebook oldalak rövid webcímét ezentúl felhasználói névként lehet kukaccal együtt használni Facebookon és Messengeren is.
Vagyis a mi oldalunk címe facebook.com/fbtippek. Innen a @fbtippek részt lehet majd használni arra, hogy egyszerűbben rákeressenek az oldalra. Ez a felhasználói név meg fog jelenni a mobilon az oldalak neve alatt is.
A minták alapján úgy tűnik egyébként, az oldalak mobil verzióinak a felépítése is változni fog.

Bal oldalon a Messenger kód, jobb oldalon a felhasználói név megjelenítése (az új mobil oldalon)
Bal oldalon a Messenger kód, jobb oldalon a felhasználói név megjelenítése (az új mobil oldalon)

Frissítés: a Facebook oldalakra már meg is érkezett ez a funkció. Bescannelni még ugyan nem tudjuk, de le lehet tölteni az oldalak Üzenetkezelés felületéről.

messenger-code

Messenger link: az előbb említett usernév egy rövid linkkel együtt lehetőséget ad arra, hogy könnyen felvegyük a kapcsolatot a cégekkel. A személyre szabott messenger link így néz ki: m.me/username vagyis nálunk: m.me/fbtippek.
Ha valaki beírja, vagy rákattint, rögtön megnyílik neki a Messneger, amin kapcsolatba tud lépni a céggel.

Messenger kód: a Facebook feltalálta a QR kódot. (Ami persze nem igaz, mert egyszerűen csak lenyúlta a Snapchattől a Snapcode-ot.)
Arról van szó, hogy mindenki (oldal és privát felhasználó is) kap egy egyedi kódot, amit beolvasva a mobillal leegyszerűsödik a kapcsolatfelvétel. Ennek persze előnye, hogy ezt a kódot nem csak egymás mobiljáról lehet leolvasni, hanem lehet használni szórólapon, étteremben étlapon, akárhol. (Ahogy persze az előbb mutatott Messenger linket is lehet használni offline környezetben.) Tulajdonképpen egy offline like gomb a Messengernek.

Üdvözlő üzenet: a Facebook oldalunk üzenetekhez kapcsolódó beállításainál adhatunk meg egy olyan üdvözlő üzenetet, amit akkor látnak az emberek, amikor először akarnak írni nekünk Messengeren.
Itt le lehet írni nekik, milyen ügyben érdemes megkeresni minket, milyen gyors válaszra számítsanak, stb.

Láthatóan a Facebooknak egyre fontosabb a Messenger.
Az üzleti kapcsolattartás új platformját próbálják megteremteni, és elég jó úton járnak.
Elég gondolni például a múlt heti KLM-es megoldásra, vagy a korábbi, kapcsolatfelvételi űrlapot helyettesítő Facebook Page plugin kiegészítésre.

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük