„Egy weboldal látogatót csak egyszer van esélyes megfogni.”
Ez egy ősrégi, és teljesen hibás állítás, de sokak fejében még mindig élénken él.
Az alaptalanság oka többek között az olyan megoldásokban van, amit remarketingnek vagy éppen retargetingnek nevezünk.
Ugyanis léteznek olyan módszerek, amiknek köszönhetően utána tudunk nyúlni a weboldalunk látogatóinak.
A legismertebb ezek közül talán a Google AdWords remarketing, de az Etargetnek is van ilyen megoldása, és természetesen a Facebooknak is.
Ráadásul a Facebooknak már kettő is.
Az elsőt hónapokkal korábban vezették be FBX (Facebook Exchange) néven. Az FBX ingyenes rendszer, de még is kevesen használják, mivel csak külső hirdetés kezelő szolgáltatókon keresztül érhető el.
Tegnap azonban egy új megoldást jelentett be a Facebook, ami a saját közönség célzás (custom audience) egyik kiegészítése lesz.
A weboldalunkba épített kódok segítségével ugyanis a Facebook virtuális listákra rakja a látogatóinkat, ezeket a listákat pedig fel fogjuk tudni használni hirdetés célzásra a „sima” saját közönség listákhoz hasonlóan.
Mire jó a Facebook remarketing?
Képzeld el, hogy a weboldalon egy csomó ember eljut addig, hogy megnézi a termékeket, talán még a webáruház kosarába is berakják őket, de vásárolni már nem vásárolnak.
A remarketing segítségével ezeket az embereket tudod megszólítani.
Utánuk tudsz nyúlni egy Facebook hirdetéssel például a hírfolyamban, és azt tudod nekik mondani, hogy gyere vissza, fejezd be a vásárlást, sőt, kapsz egy speciális kedvezményt is!
Ebben segített eddig az FBX, és hasonló problémákra kínál megoldást a custom audience alapú hirdetés célzás is hamarosan.
A rendszer tesztelését most kezdik, és szépen fokozatosan engedélyezik minden hirdetőnek.
Az FBX ettől még megmarad, komolyabb remarketing feladatokra azt lesz érdemes használni továbbra is, de egyszerűbb célzásokhoz könnyen használható lesz külső szolgáltató igénybevétele nélkül a saját közönség alapú remarketing is.
Mobil remarketing
Külön izgalmas megoldás, hogy nem csak weboldal látogatóknak, hanem mobil alkalmazás használóknak is utána tudnak nyúlni a hirdetők ezentúl.
Például ha valaki letöltötte a mobil alkalmazásodat, őt utol fogod tudni érni a Facebook hírfolyamban, és emlékeztetheted rá, hogy használja az alkalmazást, vagy akár javasolhatsz neki más alkalmazást vagy például kiegészítőt.
Remarketing és adatvédelem
Fontos kérdés, hogy mi történik az adatvédelemmel ezekben az esetekben. A Facebook készített egy kis leírást ezzel kapcsolatban, amiből kigyűjtöttem a főbb pontokat:
- A Facebook nem adja át az adatokat a hirdetőknek. A hirdetők nem is tudják összegyűjteni az adatokat saját adatbázisba, csak hirdetéseket tudnak megjeleníteni a Facebook segítségével azoknak, akik a weboldalakat látogatják.
- A felhasználók bármikor „leiratkozhatnak” a remarketing listákról, ehhez csupán annyit kell tenniük, hogy a hirdetések jobbfelső sarkában található X gombot megnyomják. Itt az „about this ad” linkre kattintva el lehet jutni egy felületre, ahol ki lehet jelentkezni a remarketing listáról. Ez egyébként az FBX hirdetéseknél már most is így van, de a Facebook továbbjavította a folyamatot.
A remarketing egy nagyon hatékony megoldás AdWords kampányokban, illetve az FBX esettanulmányok is nagyon meggyőzők. Reméljük mielőbb kipróbálhatjuk ezt a megoldást is.
Ti mit szóltok az ötlethez, van már tapasztalatotok más remarketing kampányokban?