Az új Facebook hirdetésvásárló felület egyetlen fontos kérdéssel kezdődik: Mi a hirdetésed célja?
Amint erre válaszolsz, vagyis kiválasztod a listából, hogy mit szeretnél, a Facebook már csak azokat a lehetőségeket mutatja meg, ami ahhoz kell, hogy ezt elérd.
Ráadásul a mérésben is segít a kiválasztott célt nyomonkövetni. Ez a most bejelentett átalakulás a Facebook hirdetés egyszerűsítési folyamatának a része.
Hogyan indítsunk Facebook hirdetést?
A Facebook a következő lehetőségeket ajánlja föl:
- Clicks to Website (Kattintások a weboldalra)
- Website Conversions (Weboldal konverzió)
- Page Post Engagement (Facebook oldal bejegyzés aktivitás növelés)
- Page Likes (Rajongó gyűjtés)
- App Installs (Alkalmazás telepítés)
- App Engagement (Alkalmazással kapcsolatos aktivitás növelés)
- In-store Offer claims (Offline ajánlat igénylés)
- Event Responses (Esemény visszajelzés)
Miután kiválasztottuk amit szeretnénk, a Facebook felhozza a szükséges indító felületet.
Például egy weboldal kattintás hirdetés esetén egy mezőt, ahova be tudjuk írni a webcímet.
Az igazi újdonság ez, ami első lépésre nem túl nagy dolog, de gyakran teszik fel a kérdést, hogyan lehet weboldalra hirdetni, hiszen ez eddig nem volt nyilvánvaló, mostantól az lesz.
Két másik újdonságról is beszélt a Facebook a bejelentésben.
Hol jelenjen meg a hirdetés?
Korábban csak Power Editorban (Fejlett szerkesztő / bivaly szerkesztő) lehetett kiválasztani, hogy a hirdetésünk hol jelenjen meg (pl. csak mobilon, vagy csak asztali hírfolyamban), ráadásul ott sem minden felületet.
Azonban szeptemberben bekerült a webes hirdetéskezelőbe is az elhelyezés választás, ami egy nagyon fontos dolog.
A másik dolog, amit újdonságként emlegetnek az a hirdetések követése.
A létrehozáskor kiválasztott cél megjelenik a hirdetés létrehozás táblázatban is kiemelten.
Bár külön nincs szó a bejelentésben róla, de bemutatkozó videóból más érdekességek is kiderülnek. Például úgy tűnik, a Facebook jobban beavat minket a várható eredményekbe. Például a költségkeret blokkban megjelenik egy becslés, ami azt mondja el, hogy ilyen számok mellett várhatólag mekkora részét fogjuk elérni a célcsoportnak.
Összességében jó az irány, és bár apróságokról van szó, amik közül ráadásul némelyik már valamilyen formában korábban megjelent, fontos mindegyik, mert a segítségükkel eredményesebben fogunk tudni hirdetni.
Sok dolog van, ami nem változott a hirdetés létrehozásban, és amikről írtunk korábban, ezekről itt olvashatsz:
Rajongó gyűjtő hirdetés létrehozás változások
- Mire figyelj a hirdetések képméreténél?
- Bejegyzés alapú hirdetés létrehozás trükk
Nem tudni, kinek mikor jelenik meg az újdonság, reméljük, mielőbb megkapjuk.
Ti mit szóltok ehhez?
Nálatok már megjelent az új felület?