Sikerült végre utánajárni a Facebooknál az oldal borítófotók 20%-os szabályának kérdésében.
Ezt elvileg már eltörölte korábban a Facebook, de a szabályok ellentmondásosnak tűntek, ráadásul a Facebookos kollégák válasza sem volt túl bőbeszédű.
De most sikerült végre kibogozni a rejtelmeket egy másik Facebook kapcsolat egyértelmű választ adott.
A lényeg:
Nincs 20%-os szabály az oldalak borító fotóinál, hurrá!
Ez azt jelenti, hogy bármennyi szöveget írhatsz a borítófotóra.
De!
(mert mindig van de…)
A hírfolyamra vonatkozó kép-szöveg arány korlátozások a borítófotónál is igazak.
Vagyis ha a Facebook oldaladat úgy hirdeted, hogy a hírfolyamban a borítófotó fog megjelenni, akkor már nem lehet több szöveg a képen 20%-nál.
Viszont ha nem hirdetsz úgy, hogy a borítófotó megjelenik a hírfolyamban, akkor akármennyi szöveget használhatsz.
Vagyis a következő hirdetési megoldásoknál vigyázz:
- admin panel bal alsó sarkában megjelenő promote page opció
- hirdetés létrehozási felületen a page like sponsored story
- Power Editorban (fejlett szerkesztő, korábban bivaly szerkesztő), hírfolyamra célzott page like és sponsored page like hirdetések
Ha ilyeneket használnál, és több szöveg van a borítófotódon 20%-nál, akkor a hirdetés elindítása előtt először cserélj borítófotót.
Egy ötlet, a Facebooknak van egy eszköze a képek (és azon belül természetesen a borítófotók) szöveg arányának ellenőrzéséhez, amit itt találsz, ha pedig tudni szeretnéd hogyan használd ezt a megoldást, itt kapsz segítséget.