Ismerkedj meg a Facebook közösségi keresőjével!

Mi az a Graph Search (közösségi kereső)?

Ismerkedj meg a Facebook közösségi keresőjével!
Ismerkedj meg a Facebook közösségi keresőjével!

A Graph Search a Facebook új, közösségi keresője, amit januárban mutatott be a közösségi portál.
Azért kell erről most beszélni, mert a Facebook tegnap mindenkinek elérhetővé tette ezt a keresőt, aki amerikai angol nyelvi beállítást használ.
Ez Magyarországon nagyjából 400.000 embert jelent.
Ha egyike vagy ennek a 400.000 embernek, azért jó, ha megismerkedsz a keresővel, mert érdemes kipróbálni, mire jó és mire nem.

Ha viszont nem kaptad még meg a Graph Search-öt, mert például magyarul használod a Facebookot, akkor még fontosabb megismerni a lehetőségeket, ugyanis a Graph Search olyan csontvázakat áshat elő az adatvédelmi ruhásszekrényünkből, ami kellemetlen lehet.

Éppen ezért ebben a cikkben összegyűjtöttem a legfontosabb tudnivalókat. Olvasd át őket részletesen!

Mi az a Graph Search

A Graph Search a Facebook keresője, ahol néhány speciális elemben lehet keresni. Magyar neve: közösségi keresőő.
Például fényképek, amiken rajta vagyok, emberek, akik Budapesten élnek.
Egyedülálló nők, akik Sopronban laknak, és az ismerőseim ismerősei. Persze mindezeket angolul kell beírni.
Lehet keresni #hashtagekbe, de nem lehet keresni simán a bejegyzések szövegébe.
Ha kíváncsi vagy arra, hogy mire lehet használni ezeket a speciális kereséseket, akkor ezt a cikket olvasd át!

Lebukásveszély?

A Graph Search, a közösségi kereső nem mutat meg semmi olyat, ami korábban nem lett volna publikus.
Viszont könnyebb kutakodni a megosztott információk között.
Például ha lájkoltad egyik párt Facebook oldalát, akkor az eddig is látható volt az ismerőseidnek, hiszen ha rámész az adott oldalra, rögtön a Timeline tetején kiírja a Facebook, hogy melyik ismerősöd lájkolja az adott oldalt. Mert ez egy publikus információ, viszont ha érdekel több ilyen információ, akkor végig kell nézni egyesével az oldalakat például.

Közösségi kereső Facebook vigyelemztetés
Még a Facebook is figyelmeztet az új kereső adatvédelmi veszélyeire

A Graph Search ezen segít, ugyanis már nem kell végigkutatni a Facebook oldalakat, egyszerűen csak be kell írni angolul, hogy ismerősök, akik lájkolják az X párt Facebook oldalát.
Éppen ezért azt javasolom, hogy gyorsan nézd át az adatvédelmi beállításaidat, az adatlapodat és a tevékenység naplódat!
Összefoglaló a közösségi keresőhöz kapcsolódó adatvédelemről itt.

Cégek és a Graph Search

A Graph Search a magánszemélyek mellett a cégeknek is érdekes, főleg azoknak, akik helyi vállalkozás kategóriába kommunikálnak a Facebookon.
Ugyanis az, hogy egy étterem megjelenik-e a keresőben fontos üzleti szempont lehet. Ha marketinges vagy, vagy Facebook oldal admin, ismerd meg a Graph Search keresőoptimalizálását, vagy azt, hogyan tudod használni hirdetés célzásra ezt az új funkciót!

 

A közösségi kereső egy hasznos funkció, de fel kell készülni rá, nehogy kellemetlenségek származzanak belőle.
Remélem a cikk segített ebben. Ha igen, nyomj egy lájkot és egy pluszegyet, hogy ismerőseid is értesüljenek róla!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük