A Facebook hirdetési rendszer egyik nagy előnye, hogy érdeklődés alapján lehet célozni.
Ezt a funkciót sokszor úgy használjuk arra például, hogy megcélozzuk a konkurens cégek Facebook oldalainak a rajongóit. Hiszen aki a konkurensünknek jó célcsoport, az nekünk is az, feltéve, hogy a versenytársunk jó stratégiával építette a Facebook oldalát.
Azonban mi van akkor, ha a konkurensünk Facebook oldalára nem tudunk célozni?
Ilyenkor jó megoldás, ha érdeklődési terület vagy kategória alapon célzunk, de a Graph Search, a Facebook új keresőjének a megjelenése egy újabb lehetőséget adott a kezünkbe.
Ennek segítségével ugyanis célzási ötleteket kereshetünk.
Például képzeljük el, hogy egy étterem vagyunk, aki szeretne olyan rajongókat szerezni, akik más igényes éttermeknek is a rajongói.
Lehet, hogy jó ötlet lenne megcélozni hirdetéssel a Kistücsök Étterem vagy a Bock Bisztró rajongóit, de ezeket nem ajánlja fel a Facebook hirdetési rendszere.
Mit tehetünk?
Irány a Graph Search, és írjuk be, hogy olyan oldalakat keresünk, amiket azok az emberek lájkoltak, akik a Kistücsök Étterem és a Bock Bisztró oldalakat is lájkolták!
Egy szép kis listát kapunk, amit ráadásul tovább is szűkíthetünk, oldal típusokra.
Érdemes például kiválasztani az Employer (munkaadó) oldaltípust, és megnézni a találatokat.
Több, mint 1000 oldalt ajánl fel a kereső, de nekünk az első 4-5 valószínűleg elég lesz.
Ennek a listának a rendezési elve a jelek szerint relevancia alapú.
Vagyis az első oldal az, amelyiket a legtöbben lájkolják az általunk választott feltétel alapján.
Válasszuk ki ezek közül a releváns oldalakat, és próbáljuk megcélozni azokat a hirdetési rendszerben!
Persze itt sem biztos, hogy mindegyik oldal rajongóit fogjuk célozni, de itt lehetnek olyan nagy, témába vágó oldalak, amiket jól meg tudunk célozni a hirdetéseinkkel.
A Graph Search és a Facebook kapcsolati hálók ereje sok lehetőséget tartogat még.
Érdemes lesz jól elmélyedni az új kereső lehetőségeiben a cégeknek is.
Sok sikert a rajongó gyűjtéshez! 🙂