Szinte be sem jelentették a Facebook keresőjét a Graph Search-öt, azonnal megjelentek a cikkek a Facebook keresőoptimalizálásról. Persze érthető, hiszen az oldal adminoknak rögtön az a kérdés jut az eszükbe, hogy miben segíti a cég kommunikációját az új funkció. Bár a fókusz elvileg az élményen és a navigáción van, ez számtalan módon kapcsolódik a cégekhez is. Hiszen milyen keresésekről is szól a Graph Search?
- „Olasz éttermek a városomban”
- „Étel, amit egy barátom főzött a céges bulin”
- „Könyvek, amiket vállalkozók olvasnak”
Ezek közül pedig nagyon sok kapcsolódhat a cégek Facebook oldalához (és a weboldalához is).
- Az olasz éttermeknek van Facebook-oldala, amelyiket lájkolta, értékelte egy ismerősöm, vagy bejelentkezett oda, az a Graph Search találati listáján jobb helyen lesz.
- Ha az étel receptjét lájkolta a barátom egy főzős oldalon vagy blogon, esetleg megosztotta a blog Facebook posztját ami erről az ételről szólt, akkor az ilyen megosztások befolyásolni fogják a találati listát.
- Az a webáruház, amelyikről belinkeltek könyveket vállalkozók, vagy az a könyv, aminek a Facebook oldalát lájkolták a vállalkozók, jobb helyen lesz a keresőben.
Vagyis hiába gondoljuk, hogy a Graph Search az élményről, a felfedezésről és a kapcsolatokról szól, ezer szálon fog kapcsolódni a cégekhez, ezért érdemes végiggondolni, mit kell tenni azért, hogy jó helyen legyünk a találati listán (majd amikor elér hozzánk is a szolgáltatás).
Ehhez ad tippeket ez a cikk, amik alapján összeállítottuk a javaslatainkat.. Persze nagy meglepetésekre ne számítsatok, csupán az a feladat, hogy végig kell gondolni a Facebook új keresőjének működését.
1. Kit ismersz?
Ez ugyanis máshogy működik, mint a Google keresője. A Facebook Graph Search ugyanis az emberek oldaláról közelíti meg a keresést. Kivel láttuk a filmet, kivel beszéltem róla, melyik ismerősöm járt itt, ki ismeri azt a szőke lányt a buliból… Vagyis ha optimalizálni szeretnénk a cégünk találatait a Facebook keresőjében máshogy kell gondolkodnunk. Egy kicsit a Google Plusz optimalizálási lehetőségeihez hasonlít a dolog.
2. Fogalmazzunk inkább úgy: ki ismer téged?
Cégként meg kell fordítanod a kérdést. Azt kell elérned, hogy minél több ember kapcsolódjon a felületeidhez. Mondtam, nem lesz nagy meglepetés, bár ez a minőségi kapcsolatépítéssel szemben a mennyiségre helyezi egy kicsit a hangsúlyt. Pedig a mostani információk ezt sugallják: minél több ember nyomja meg a weboldaladon a like gombot, minél több ember lájkolja a Facebook oldalad, annál több esély lesz arra, hogy sok emberhez eljusson a keresésnél a céged. Végre lesz értelme a Facebook Insights Friends of Fans mutatószámának.
3. Megosztásban és Talking Aboutban az erő
Minél többen osztják meg, lájkolják a posztjaidat, minél többen szólnak hozzá, illetve egy-egy ember minél gyakrabban lép interakcióba a tartalmaddal, az ő ismerőseinél annál erősebb lesz a kapcsolat, ami elvileg jobb helyezést eredményezhet. Ez azt is jelenti, hogy a hirdetéssel támogatott interakció növelés nem csak azonnali eredményt hoz, hanem hosszabb távon is támogat(hat)ja a cégedet.
4. Legyél lokális!
A Facebook oldaladhoz kapcsolódjon cím, ha tud! Ha a cégednek van irodája, telephelye, stb., akkor jó, ha ez a Facebookon is megjelenik, hiszen szinte csak így van esélyed az olyan keresésekben megjelenni, amik a városodhoz kötődnek.
Mondtam, nincs nagy újdonság, inkább csak egy plusz nézőpont, amivel mostantól számolni kell, hiszen előbb-utóbb hozzánk is begyűrűzik a Facebook új keresője a Graph Search.
Ne csak akkor kezdjünk el kapkodni, amikor a felhasználók tömegesen kérdezgetik az ismerőseiket a cégünket érintő témákban. Reméljük addigra többet fogunk tudni a kereső algoritmusáról.
Egyetértesz? Nem? Írd le a kommenek között, ha pedig hasznosnak találtad a cikket, oszd meg az ismerőseiddel!